راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بلعیدن هوا؛ راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی، بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا، هوشمندسازی و تسهیل زندگی در شهرهای آینده، طرح جدید آنتورپ بلژیک برای سبزسازی با مشارکت شهروندان، طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان، تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره، براشوف میزبان پایدارترین ترمینال اتوبوسرانی رومانی و تبدیل ریاض به مرکز تجاری بین‌المللی با شبکه مترو را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

بلعیدن هوا؛ راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی

بزرگ‌ترین کارخانه جذب و ذخیره‌سازی مستقیم هوا در سطح جهان، با هدف به دام انداختن سالانه حدود ۳۶ هزار تن دی‌اکسیدکربن در ایسلند راه‌اندازی شد.

شرکت خدمات زیست‌محیطی سوئیس بزرگ‌ترین کارخانه جذب و ذخیره مستقیم هوای جهان را در ایسلند راه‌اندازی کرده است. این کارخانه دومین تأسیسات تجاری است که توسط این شرکت در ایسلند راه‌اندازی شده و حدود ۱۰ برابر بزرگ‌تر از نمونه قبلی است و ظرفیت جدید حذف کربن با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد. کارخانه جدید در یک طرح مدولار ساخته شده و در حال حاضر ۱۲ کانتینر از مجموع ۷۲ کانتینر برنامه‌ریزی شده برای آن در محل نصب شده است. عملیات ساخت این کارخانه در ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد و پس از تکمیل در سال ۲۰۲۴، سالانه ۳۶ هزار تن دی‌اکسیدکربن جذب می‌کند. این تأسیسات هم‌اکنون با موفقیت فرایند جذب دی‌اکسیدکربن خود را آغاز کرده است.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

بهبود زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب در آمریکا

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده نسبت به ارائه کمک‌های بلاعوض به جوامع محروم این کشور برای ارتقای زیرساخت‌های آب طوفان و فاضلاب متعهد شده است و به‌منظور رفع نیازهای زیرساختی آب طوفان و فاضلاب، نزدیک به ۴۱ میلیون دلار بودجه را از طریق برنامه کمک‌هزینه شهری سرریز فاضلاب و استفاده مجدد از آب طوفان برای کمک به جوامع اختصاص داده است. از آنجا که نیازی به بازپرداخت آن نیست، این بودجه به‌ویژه در کمک به جوامع محروم برای حفاظت از آبراه‌های خود مؤثر است. در واقع ۴۰ درصد از مزایای کلی انرژی پاک، مسکن مقرون‌به‌صرفه و پایدار و سایر سرمایه‌گذاری‌ها به جوامع محرومی ارسال می‌شود که به دلیل سرمایه‌گذاری پایین به حاشیه رانده شده‌اند.

برنامه کمک‌هزینه آژانس محیط زیست ایالات متحده از طریق تغییرات ایجاد شده توسط قانون زیرساخت‌های جدید، پروژه‌های زیرساختی آب طوفان را در جوامع کوچک و محروم اولویت‌بندی و از انتقال الزامات سهم هزینه به این جوامع جلوگیری می‌کند.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

هوشمندسازی و تسهیل زندگی در شهرهای آینده

هوشمندسازی شهرها با تسهیل روند زندگی برای شهروندان و بهبود سیستم مدیریت شهری، آینده بهتری را برای زندگی شهری فراهم می‌آورد. همان‌طور که جهان بیشتر به‌هم‌پیوسته می‌شود، شهرها با فشار فزاینده‌ای برای انطباق با نیازهای ساکنان خود مواجه می‌شوند. شهرهای هوشمند با استفاده از فناوری برای ایجاد محیط‌های شهری کارآمدتر، پایدارتر و زیست‌پذیرتر، راه‌حلی را برای این چالش‌ها ارائه می‌دهند؛ این شهرها از داده‌ها، اتصالات و نوآوری‌ها برای بهبود همه بخش‌ها، از مدیریت ترافیک گرفته تا ایمنی عمومی استفاده می‌کنند.

راه‌حل‌های شهر هوشمند از زمان آغاز به کار مسیری طولانی را طی کرده و هنوز هم به سرعت در حال توسعه است. بازار این راه‌حل‌ها فراتر از مدیریت ترافیک است و شبیه‌سازی داده‌ها، اقتصاد اشتراک‌گذاری، رسانه‌های اجتماعی و راه‌حل‌های حمل‌ونقل انبوه را در بر می‌گیرد. این رشد تا حدی ناشی از پذیرش روزافزون شبکه‌های 5G است که روش جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل و استفاده شهرها از داده‌ها را تغییر می‌دهد.

شهرهای هوشمند فرصتی منحصربه‌فرد برای دولت‌ها، مشاغل و شهروندان فراهم می‌کند تا برای ساختن آینده زندگی شهری گرد هم بیایند. با ادامه رشد بازار راه‌حل‌های شهر هوشمند، می‌توان انتظار پیشرفت‌های هیجان‌انگیزتری را در سراسر جهان داشت که پتانسیل تغییر طرز تفکر بشر در مورد شهرها و نقش آن‌ها در جامعه را دارد.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

طرح جدید آنتورپ بلژیک برای سبزسازی با مشارکت شهروندان

شهرداری آنتورپ بلژیک در راستای سبزسازی شهر، درختان رایگانی را از ۲۰ گونه گیاهی در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهد تا آن‌ها را در منازل خود بکارند. آنتورپ دو هزار درخت برای اهدا دارد و می‌خواهد آن‌ها را به ساکنان بدهد تا در باغچه یا هر قطعه زمین دیگری بکارند که در مالکیت آن‌ها است. این اقدام با هدف مشارکت شهروندان در روند سبزسازی شهر تا ۳۰ سپتامبر ادامه دارد.

رویکرد سبزسازی شهرداری به معنای بهبود کیفیت هوا، سایه‌اندازی بیشتر در سطح شهر، کاهش اثرات جزایر گرمایی در تابستان و فضای بیشتر برای بهبود اکوسیستم شهری است.

گیاهان موجود، همه به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که برای آب‌وهوا و اکوسیستم محلی آنتورپ مناسب باشند. علاوه بر این، وب‌سایت شهر توصیه‌های عملی در مورد نحوه کاشت و مراقبت از درختان ارائه می‌دهد تا مطابق با استانداردهای تعیین‌شده توسط شهرداری باشد.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

طراحی شهر سازگار با آب‌وهوا در اشتوتگارت آلمان

اشتوتگارت آلمان برای طرح‌های زیست‌محیطی و سازگار با اقلیم، برنده جایزه توسعه شهری آلمان شد؛ این پروژه‌ها بر مبنای فضاهای سبز فراوان، مسیرهای پیاده‌روی و سیستم مدیریت آب باران است. دو پروژه اشتوتگارت آلمان به دلیل ارزش‌های زیست‌محیطی، ساختاری و اجتماعی برنده جایزه توسعه شهری آلمان شده‌اند؛ این پروژه‌ها الهام‌بخش توسعه شهری سازگار با اقلیم است.

پروژه منطقه روزنشتاین تقریباً ۸۵ هکتار در اشتوتگارت توسعه خواهد یافت و بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری در این شهر محسوب می‌شود. این طرح به‌دلیل رویکرد سازگار با محیط زیست و انعطاف‌پذیری، جایزه طراحی سازگاری با آب‌وهوا را دریافت کرد و شامل تنها ۰.۱ فضای پارکینگ در هر واحد مسکونی، سیستم مدیریت آب باران مدرن، بام‌ها و فضاهای سبز فراوان و مواردی از این قبیل است.

اشتوتگارت با تأکید بر اینکه این تصمیم نخستین گام در این راستا به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد که مسئولان شهری در آینده اقدامات و پیشنهادهای تکمیلی را برای ارزیابی بهتر اثرات پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده بر محیط زیست آماده خواهند کرد.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

سازمان حمل‌ونقل اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند، زبان اشاره این کشور را به نمایشگرهای دیجیتال ایستگاه‌های قطار این شهر افزود و به این ترتیب دسترسی و ایمنی را برای جامعه ناشنوایان ارتقا بخشید. سازمان حمل‌ونقل اوکلند نیوزلند از آغاز فرآیند ارتقای قابل‌توجهی در شبکه حمل‌ونقل عمومی خود خبر داد و اعلام کرد اولین شهری در نیوزلند است که زبان اشاره را در سیستم علائم دیجیتال خود ادغام می‌کند. به این ترتیب نمایشگرهای دیجیتال کلیدی ایستگاه قطار مرکزی شهر به زبان اشاره نیوزلند (NZSL) مجهز شدند.

این ابتکار بخشی از تعهد مداوم سیستم حمل‌ونقل شهر به ایجاد یک محیط حمل‌ونقل فراگیر و ایمن است و در مشورت با گروه دسترسی و فراگیری حمل‌ونقل عمومی شورا عملی شده است. در این مشاوره نیاز به تغییراتی اساسی در ایمنی و پیام‌های جهت‌دهی تسهیلات سیستم حمل‌ونقل عمومی تشخیص داده شد تا جامعه ناشنوایان را نیز در بر بگیرد و به‌ویژه در صورت بروز اختلال جدی در شبکه مانند نیاز به تخلیه ایستگاه اصلی آن‌ها را از وجود خطر و ضرورت اقدام سریع آگاه کند.

سازمان حمل‌ونقل اوکلند همچنین در حال کار روی ترجمه زبان مائوری پیام‌های ویدئویی است و در نظر دارد در ماه‌های آینده هر دو زبان رسمی کشور به همراه انگلیسی در نمایشگرهای دیجیتال سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر ارائه شوند.

این حرکت با توجه به چالش‌هایی که بخش قابل‌توجهی از جامعه ناشنوایان در خواندن کارآمد متن انگلیسی با آن مواجه هستند، بسیار مهم است. هدف این برنامه آزمایشی شروع رسیدگی به این شکاف برای جامعه عنوان شده و سازمان متعهد است که دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را برای همه بهبود ببخشد.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

براشوف میزبان پایدارترین ترمینال اتوبوسرانی رومانی

براشوف میزبان سبزترین پایانه اتوبوسرانی رومانی و دارای ویژگی بام سبز، ایستگاه‌های شارژ سریع برای اتوبوس‌های الکترونیکی و سقف خورشیدی است. شهرداری براشوف جدیدترین، بزرگترین و سبزترین پایانه اتوبوسرانی رومانی را افتتاح کرد. این مرکز جدید قصد دارد نمونه برتری برای آینده مراکز حمل‌ونقل عمومی و طرحی پیشرو از ایده‌های جدید از نظر اجرا و ساخت باشد.

ترمینال اتوبوس براشوف دارای سکوهای مشخص برای ورود و خروج اتوبوس‌ها است و به‌عنوان مرکزی برای اتصال شهروندان به نقاط مختلف شهر از جمله ایستگاه‌های قطار و فرودگاه در نظر گرفته شده است.

سقف سالن ایستگاه اتوبوس به حالت بام سبز و متحرک طراحی شده است و با طراحی مهندسی به فضای سبز محیط ترمینال متصل شده است. در واقع فضای سبز یکی از ارکان اصلی این پروژه است تا علاوه بر فراهم آوردن پایداری، محیط دلپذیری را برای مسافران فراهم بیاورد.

سایبان این ساختمان یکی دیگر از ویژگی‌های دوستدار محیط زیست این سازه است زیرا با پنل‌های فتوولتائیک پوشانده شده است و به این ترتیب انرژی مورد نیاز ترمینال تا حدودی از این ساختار به دست می‌آید. در این ترمینال، ایستگاه‌های شارژی برای اتوبوس‌های برقی نیز در نظر گرفته شده است تا هرچه بیشتر، حمل‌ونقل شهر سبزتر شود.

علاوه بر این، ترمینال اتوبوس دارای فضای پارکینگ مناسب‌سازی شده برای معلولان است که کاملاً بر اساس استانداردهای روز طراحی شده است. این پروژه بخشی از استراتژی شهرداری برای تبدیل حمل‌ونقل عمومی به جایگزین اصلی برای جابه‌جایی شهری به جای خودروهای شخصی است.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

تبدیل ریاض به مرکز تجاری بین‌المللی با شبکه مترو

عربستان سعودی از افتتاح شبکه مترویی به ارزش ۱۹ میلیارد پوند با ۶ خط و ۸۵ ایستگاه در شهر ریاض خبر داد که در کنار کاهش گازهای گلخانه‌ای، به تقویت چهره مدرن این شهر در سراسر جهان و تبدیل شدن آن به مرکز تجاری بین‌المللی کمک می‌کند. عربستان در حال حاضر روی پروژه یک سیستم حمل‌ونقل کاملاً جدید برای شهر ریاض کار می‌کند تا بتواند نفوذ مالی، گردشگری و سیاسی را برای این کشور به ارمغان آورد. این پروژه قرار است انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروها را کاهش دهد و در عین حال نمونه‌ای برای نشان دادن حرکت عربستان سعودی به سمت مدرنیته باشد.

طرح‌های این شبکه، نقشی کلیدی در بهبود جایگاه عربستان در اذهان عمومی ایفا می‌کنند. این طرح‌ها قرار است شهر را از یک منطقه ماشین‌محور به یک کلان‌شهر آینده‌نگر تبدیل و به کاهش نزدیک به ۲۵۰ هزار سفر در روز و تعداد سفرهای خودرویی به میزان مصرف ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در روز کمک کند. انتظار می‌رود این شبکه پس از تکمیل امکان سفر را برای حدود ۳.۶ میلیون مسافر در هر روز فراهم آورد.

راهکار عجیب ایسلند برای کاهش آلودگی / تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

کد خبر 754376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.