چگونگی خرید واکس استیل و واکس آلومینیوم در صنعت پرداختکاری

واکس های پولیش در مجموعه ساب پولیش در چند دسته قابل تولید و عرضه هستند که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای منحصر به فرد و کارایی خاصی هستند که در صنایع پولیش به کار میایند.

واکس‌های پرداختکاری ازجمله مهم‌ترین ابزار در صنعت پولیش هستند. از لوازم پرداختکاری برای صیقل و جلادادن به سطح فلزات استفاده می‌شود. به پرداختکاری گاهی پولیش‌کاری هم می‌گویند. با پرداختکاری می‌توان کیفیت سطحی محصولات را ارتقا بخشید. صاف و براق‌کردن سطح فلزات کمک می‌کند تا ظاهر مواد تولیدشده، زیباتر به نظر برسند. در این مطلب قصد داریم راجع‌به واکس پرداختکاری استیل و واکس آلومینیوم بیشتر صحبت کنیم. اگر تمایل دارید با این حوزه بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با پرداختکاری

قبل از آن‌که راجع‌به واکس و سایر لوازم پرداختکاری صحبت کنیم، اجازه دهید تا با صنعت پرداختکاری بیشتر آشنا شویم. بعد از مرحله خالص‌سازی، روی فلزات تغییرات مختلفی اعمال می‌شود و طی این تغییرات، کیفیت نهایی فلز ارتقا می‌یابد. در این مرحله، با کمک صابون پولیش، انواع گیلانس و واکس‌های پرداخت فلزات، سطح فلزات را صیقل داده و صاف و براق می‌کنند. در مجموع با کمک دستگاه پرداختکاری و لوازم مربوطه، ظاهر فلز زیباتر می‌شود.

تاثیر فرآیند پرداختکاری فقط مربوط به ظاهر فلز نیست، بلکه باعث ارتقا کیفیت آن هم می‌شود. با کمک واکس پرداختکاری استیل می‌توانید از اکسید شدن، زنگ‌زدن فلزات و واکنش‌های مخرب فلز با هوا جلوگیری کنید. این امر کمک می‌کند تا طول عمر فلز تا حد زیادی افزایش یابد. در مجموع می‌توان گفت پرداختکاری فلزات همواره نتایج مطلوبی در پی دارد؛ اما باید از مواد و ابزار مناسبی برای انجام این کار استفاده شود.

نحوه استفاده از انواع واکس جهت پرداختکاری

برای استفاده از انواع واکس پرداختکاری شما باید ابتدا یک گیلانس را به دستگاه پرداختکاری خود وصل کنید. بعد از اتصال، دستگاه را روشن کنید و هنگام چرخیدن گیلانس، واکس را روی آن بریزید. توجه کنید که این مرحله را باید خیلی آرام انجام دهید و میزان کمی واکس استفاده کنید. بعد از طی این مراحل باید قطعه مورد نظر را روی گیلانس بگذارید و کمی فشار دهید. فشار قطعه باید به اندازه‌ای باشد که شکل و فرم موردنظر را کم کم به خود بگیرد. برای تولید واکس پرداختکاری استیل و آلومینیوم و سایر، از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود. در بازار واکس‌های پرداختکاری را می‌توانید در رنگ‌های سبز، سفید، صورتی و قرمز مشاهده کنید. برای استفاده درست از انواع واکس پرداختکاری لازم است تا راجع‌به هر رنگ اطلاعات کافی داشته باشید تا هنگام خرید مورد مناسبی را باتوجه‌به نیاز خود انتخاب کنید.

چگونگی خرید واکس استیل و واکس آلومینیوم در صنعت پرداختکاری

معرفی انواع واکس پرداختکاری

همانطور که اشاره کردیم، لازم است تا از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش مناسب همراه با واکس‌های باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید. واکس پرداختکاری ساب پولیش با نام واکس پرداخت یا واکس پولیش هم شناخته می‌شود. از این واکس جهت براق‌کردن سطوح، خش‌بری، جلادادن، پولیش و صیقل سطوح فلزات مختلفی مانند استیل، برنج، آهن و ... استفاده می‌شود.

از آنجایی که در بازار واکس‌های مختلفی موجود هستند، باید قبل از خرید مورد مناسبی را انتخاب کنید. برای انتخاب درست واکس پرداختکاری استیل و آلومینیوم هم باید انواع واکس‌ها را بشناسید؛ علاوه‌بر این، اگر قصد استفاده از واکس پرداختکاری ساب پولیش را دارید، باید در این زمینه مهارت و تجربه کافی هم داشته باشید. درصورتی‌که در این زمینه تجربه و مهارت کافی ندارید. در حال‌حاضر در بازار واکس‌های مختلفی برای پرداختکاری فلزات وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

واکس پرداختکاری قوطی

واکس پرداختکاری اگر به حالت بسته‌بندی قوطی باشد، می‌توان آن را برای آلیاژ برنج، چوب و سنگ استفاده کرد. به‌طور کلی این مدل واکس یکی از پرکاربردترین انواع واکس است که در پرداخت کاری فلزات از آن استفاده زیادی می‌شود. واکس پرداختکاری قوطی را می‌توان برای موراد متعددی استفاده کرد و محدودیت کمی در استفاده از آن خواهید داشت.

واکس پرداختکاری قرمز

اگر به‌دنبال واکس پرداختکاری استیل هستید، این مدل می‌تواند برای شما مناسب باشد. واکس قرمز حالت چرب دارد و می‌توان از آن روی فرچه کنفی استفاده کرد. یکی از مزیت‌های این مدل واکس، این است که قابلیت خش‌بری خوبی دارد. از واکس قرمز می‌توان برای از بین بردن خطوط ایجادشده بعد ازسمباده‌زدنی استفاده کرد.

واکس پرداختکاری قرمز و مشکی

یکی دیگر از انواع واکس است که بیشتر برای نمدکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برعکس واکس پرداختکاری قوطی که در همه موارد استفاده می‌شود، طراحی رنگ این واکس به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را در همه موقعیت‌ها استفاده کرد؛ برای مثال شما می‌توانید از این نوع واکس برای نمدکاری استفاده کنید و شاهد بازدهی خیلی خوب آن باشید.

واکس پرداختکاری مشکی

از این واکس می‌توان روی نمدهایی استفاده کرد که مش آن‌ها زیر دویست باشد. اگر نیاز به واکس پرداختکاری استیل یا واکس آلومینیوم دارید، این مدل واکس می‌تواند برای شما مفید باشد.

چگونگی خرید واکس استیل و واکس آلومینیوم در صنعت پرداختکاری

واکس پرداختکاری آبی و سبز

این دو مدل واکس با نام کلی واکس روکار شناخته می‌شوند. از واکس‌های آبی و سبز نمی‌توان برای زیرکار استفاده کرد. این در حالیست که واکس‌های قوطی می‌توانند برای زیرکار مناسب باشند.

واکس پرداختکاری آبی

این مدل واکس خش‌بری کمی دارد؛ اما جلای خیلی زیبایی به کار می‌دهد. این مدل واکس را با نام Final Polish هم می‌شناسند و معمولا برای پولیش نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این واکس می‌توان به‌عنوان واکس استیل، برنج و آلومینیوم استفاده کرد؛ از طرفی دیگر می‌توان برای صیقل شیشه، پلاستیک و طلق هم از این واکس استفاده کرد.

واکس پرداختکاری سبز

واکس سبز خش‌بری خیلی خوبی دارد؛ اما قدرت جلای آن از واکس آبی کمتر است. از این واکس به‌عنوان واکس پرداختکاری استیل، آلومینیوم، برنز، سرب، زاماک، شیشه، پلاستیک و طلق می‌توان استفاده کرد.

واکس پرداختکاری صورتی

این واکس را می‌توان از نظر موارد کاربرد و ویژگی‌ها مابین واکس آبی و سبز قرار داد؛ بنابراین، می‌توان گفت کاربرد آن مشابه واکس آبی و سبز است.

واکس پرداختکاری نخودی یا سفید نمد

این مدل واکس را می‌توان برای روی نمد استفاده کرد. نمد مورد استفاده باید حداقل 200 مش داشته باشد تا بتوان از واکس سفید روی آن استفاده کرد. از این مدل واکس می‌توان به‌عنوان واکس استیل، آهن و آلومینیوم استفاده کرد.

واکس پرداختکاری سفید سنگ

از این مدل واکس بیشتر برای صیقل و جلا روی سنگ استفاده می‌شود. با استفاده از واکس سفید سنگ می‌توان روی سنگ خش‌بری انجام داد و جلای فوق‌العاده خوبی ایجاد کرد. این مدل واکس برای پرداخت هر نوع سنگی می‌تواند مناسب باشد.

نکته مهم برای خرید واکس پرداختکاری استیل

به‌طور کلی برای خرید واکس و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش باید به نکاتی توجه داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید. امروزه تنوع زیادی در بازار واکس دیده می‌شود و نمی‌توان بدون دانش قبلی و کاملا تصادفی موردی را انتخاب کرد. در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که واکس مورد نظر برای استفاده و نیاز شما مناسب باشد. در حالت کلی واکس‌های پرداختکاری فلزات را می‌توان در سه گروه مختلف جای داد. این دسته‌بندی معمولا براساس رنگ واکس انجام می‌شود. دررابطه‌ا رنگ انواع واکس در بخش‌های قبلی به تفصیل صحبت کردیم.

کلام آخر

در این مطلب به تفصیل راجع‌به خرید واکس پرداختکاری استیل صحبت کردیم و انواع واکس‌ها را نام بردیم. اگر قصد خرید واکس پرداختکاری را دارید، مجموعه ساب پولیش یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع واکس پرداختکاری، غلتک، گیلانس، چسب نمد و توزیع‌کننده فرچه‌های سیمی، کنفی، سنباده نواری و سایر ابزار مربوط به پرداختکاری است. این مجموعه انواع دستگاه‌های پرداختکاری موشکی سه فاز، تک فاز و ... را هم تولید می‌کند. برای خرید واکس پرداخت کاری یا سایر ملزومات مورد نیاز می‌توانید به وب‌سایت ساب پولیش مراجعه کنید.

کد خبر 753517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.