گام نخست تهیه طرح گستره ویژه «چهارباغ عباسی اصفهان» برداشته می‌شود

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان گفت: سال جاری گام نخست تهیه طرح گستره ویژه «چهارباغ عباسی اصفهان» با بررسی شرایط موجود پلاک‌های بدنه غربی و شرقی این محور فرهنگی‌-تاریخی برداشته می‌شود.

سعید صادقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در بازنگری طرح تفصیلی شهر اصفهان، کاربری گستره ویژه برای بدنه غربی و شرقی محور فرهنگی-تاریخی چهارباغ عباسی تعریف شده است تا کاربری‌ها از لحاظ کالبدی و بصری با این محور گردشگری هم‌خوان شود، اظهار کرد: سال جاری در فاز نخست، برداشت‌های میدانی از وضع موجود پلاک‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم طرح گستره ویژه چهارباغ عباسی اصفهان را بر اساس تحلیل‌ها تهیه کنیم.

وی افزود: طرح گستره ویژه چهارباغ عباسی در راستای احیای محور فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان تصریح کرد: تهیه طرح گستره ویژه چهارباغ عباسی اصفهان یک کار بین‌بخشی است که همکاری شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راه و شهرسازی استان را می‌طلبد.

صادقانی با بیان اینکه این اداره کل و زیرمجموعه آن در مناطق پانزده‌گانه شهرداری، ارتباط مستقیمی با شهروندان دارند، گفت: ملاک پاسخگویی به ارباب رجوع در این اداره کل و مناطق، نقشه‌های طرح تفصیلی مصوب و دفترچه ضوابط و مقررات مصوب است.

وی ادامه داد: از برنامه‌های اجرایی سال جاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، غنی‌سازی نقشه‌های مصوب از جمله تعیین تکلیف بن‌بست‌ها است که این کار علاوه‌بر تسریع در پاسخگویی به شهروندان، جلوگیری از برداشت‌های سلیقه‌ای از نقشه‌ها و ضوابط از سوی شهروندان و کارشناسان، از خلأهای قانونی نیز پیشگیری می‌کند.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه تهیه پروفیل طولی معابر شهر اصفهان، آماده‌سازی و غنی‌سازی نقشه‌های اراضی واقع در حریم شهر از دیگر برنامه‌های سال جاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان است، گفت: در تعیین تکلیف پروفیل طولی معابر، شیب معبر در طول گذر محاسبه می‌شود تا پلاک‌ها در یک سطح ساخته شود و به دفع آب‌های سطحی کمک کند.

کد خبر 753092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد شهاب نظامی نیا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    1 0
    یعنی چه؟
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    2 0
    سلام چندین سال هست که دو پاساژتخت جمشید وایفل بلا تکلیف هستن وهیچ کس جوابگوی مردم نیس