شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود.

محمد صیادبورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شرایط محیطی در هر کشوری، از آنجا که روی کشاورزی آن کشور تأثیر می‌گذارد در نتیجه در توسعه اقتصادی آن کشور هم مؤثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی می‌توان به کشاورزی به عنوان یک منبع توسعه اقتصادی کمک کرد.

وی افزود: مهم‌ترین این اقدامات هماهنگی لازم با مسئولان مرتبط استانی در راستای تسهیل فرایند بهره‌برداری از نخستین شهرک گلخانه‌ای مدرن و هوشمند با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن تولید در سال و در فضایی حدود ۴۰ هکتار زیر پوشش گلخانه شیشه‌ای و با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با استفاده از فکر، ایده و نظر بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی استان نسبت به پیشبرد اهداف توسعه‌بخش در قالب شهرک‌های کشاورزی در اراضی دولتی و اراضی متعلق به مردم اقدام شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های این چنینی تا حدودی در حوزه اجرای الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع پایه مانند آب، خاک و انرژی، افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به روش‌های معمول کشت در اراضی آبی، جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، افزایش توجیه اقتصادی، فعالیت ارتقای صادرات غیرنفتی، تقلیل پیدا کردن ریسک کشاورزی سنتی و بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شد.

صیادبورانی افزود: راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی سایر شهرک‌های دولتی آماده بهره‌برداری و شهرک‌های کشاورزی غیردولتی از جمله این راهبردهاست.

کد خبر 744769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.