تدوین ۱۱ برنامه راهبردی برای تحقق شعار سال / تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تدوین ۱۱ برنامه راهبردی توسط این سازمان برای پیاده‌سازی شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز _یکشنبه پنجم فروردین_ در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان و بهره‌برداران سرمایه‌های بزرگ اجتماعی بخش کشاورزی هستند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با استفاده از فکر، ایده و نظر کشاورزان نسبت به پیشبرد اهداف توسعه‌بخش اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته اقداماتی خوبی در زمینه تولید در راستای امنیت غذایی در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین این اقدامات مجموعه سیاست‌ها و راهبردهای فنی بخش کشاورزی و تشکیل ستاد احیای دشت قزوین بوده که کاری بی‌نظیر در کشور است.

عطایی با اشاره به اینکه بلوغ فکری و فنی جهاد کشاورزی توانسته است در پایداری کشاورزی نوین قزوین مؤثر باشد، ادامه داد: در حوزه اجرای الگوی کشت، رفع تداخل اراضی کشاورزی، افزایش تولید مرغ و جذب سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های آبیاری نوین و بهره‌وری نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از تدوین ۱۱ برنامه راهبردی توسط جهاد کشاورزی استان قزوین برای پیاده‌سازی شعار جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی شورای کشاورزی، تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی واحدهای پرواربندی غیرفعال از جمله این ۱۱ راهبرد است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین تداوم افزایش ظرفیت تولید مرغ، تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌ها، برگزاری شورای کشاورزی و تشکیل جلسات هیأت‌های اندیشه‌ورز را از دیگر سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای تحقق شعار سال جاری دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی، توسعه میز ارتباطات در شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی از دیگر راهبردهای این بخش است.

عطایی ادامه داد: پیگیری الگوی کشت و برنامه‌های ستاد احیای و پایدارسازی دشت قزوین، ساماندهی، تجهیز و تقویت مراکز جهاد کشاورزی، بهبود کشت‌های گلخانه‌ای و اجرای طرح الگوی کشت و کاهش سطح زیر کشت محصولات جالیزی توجه به دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی و اجرای طرح‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی از دیگر طرح‌های مهم در راستای جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی افزود: صداقت و شفافیت را باید سرلوحه امور قرار داد، بزرگ‌ترین ضربه را زمانی می‌خوریم که کشاورزان به ما اطمینان نداشته باشند.

کد خبر 738761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.