۱۰۰ هکتار به مجموعه زیر کشت کشاورزی استان اضافه می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۰۰ هکتار به مجموعه زیر کشت کشاورزی استان اضافه می‌شود.

محمد صیاد بورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه تولید برای امنیت غذایی در اولین شهرک گلخانه‌ای استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز برای اجرایی کردن شعار سال اقدامات لازمه انجام خواهد شد، افزود: یکی از برنامه‌های مجموعه استانی ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۳ شهرک کشاورزی دیگر در استان درحال مطالعه و ساخت است، گفت: یک شهرک گلخانه‌ای به سرمایه‌گذار اهلیت‌سنجی شده و ۲ شهرک نیک پی شهرستان زنجان و توده بین شهرستان ابهر نیز در اسرع وقت از طریق فراخوان عمومی به واجدین شرایط واگذار خواهد شد.

صیاد بورانی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها حداقل ۲۵۰۰۰ تن بر تولید محصولات کشاورزی قابل صادرات در گلخانه‌های استان و ۱۰۰ هکتار دیگر به مجموع شهرک‌های کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی و تولیدی در زمینه‌های دامپروری، شیلاتی و گلخانه‌ای می‌تواند تأثیر گذاری مطلوبی در خصوص جهش تولید داشته باشد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای سال جاری است.

کد خبر 743648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.