غیبت قمری بتا توری چه زمانی رخ می‌دهد؟

ماه بیست‌وپنجم فروردین از مقابل ستاره بتا توری عبور می‌کند و غیبت قمری ایجاد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه شنبه _بیست‌وپنجم فروردین_ از مقابل ستاره بتا توری عبور می‌کند و یک غیبت ماه ایجاد می‌کند که فقط از بخشی از جهان قابل مشاهده خواهد بود و از اصفهان قابل رصد نیست.

اختفای ماه فقط از بخش کوچکی از سطح زمین قابل مشاهده است و از آنجا که ماه بسیار نزدیک‌تر از دیگر اجرام آسمانی به زمین است، موقعیت دقیق آن در آسمان با توجه به موقعیت دقیق شما در زمین به دلیل اختلاف منظر آن متفاوت است، موقعیت ماه از دو نقطه در دو طرف زمین تا دو درجه متفاوت است.

رصد کهکشان قنطورس A

کهکشان قنطورس A شنبه _بیست‌وپنجم فروردین‌_ حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، البته این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نیست زیرا آن‌قدر جنوب قرار دارد که هرگز بیش از ۱۴ درجه بالاتر از افق نخواهد رفت.

رصد کهکشان قنطورس A از زاویه ۴۳ درجه و یک دقیقه قوسی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی از ۲۶ درجه شمالی قابل مشاهده نیست، این کهکشان در قدر ۷.۰ کاملاً کم‌نور است و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

رصد خوشه ستاره‌ای امگا قنطورس

خوشه ستاره‌ای امگا قنطورس شنبه _بیست‌وپنجم فروردین‌_ حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد، البته این پدیده از اصفهان به راحتی قابل مشاهده نیست، زیرا آن‌قدر جنوب قرار دارد که هرگز بیش از ۹ درجه بالاتر از افق نخواهد رفت.

رصد خوشه ستاره‌ای امگا قنطورس در زاویه ۴۷ درجه و ۲۸ دقیقه جنوبی از نیمکره جنوبی راحت‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی از ۲۲ درجه شمالی قابل رصد نیست؛ مشاهده خوشه ستاره‌ای امگا قنطورس یا NGC5139 با چشم غیرمسلح به‌جز در یک مکان کاملاً تاریک دشوار است، اما می‌توان آن را با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 743942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.