۵۸ دستگاه تردد شمار در جاده‌های زنجان فعال است

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در وقوع تصادفات سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه است، گفت: ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان حدود ۵۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی دارد که از این میزان ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی است، در همین راستا ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در وقوع تصادفات سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و خواب آلودگی است، افزود: در تعطیلات پایانی هفته ۲ نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر بی احتیاطی در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علت فوتی‌های تصادفات رخ داده بی توجهی به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر با پایان سفرهای نوروزی جاده‌های استان آرام است، اضافه کرد: به طور معمول مسافران فقط برای مبدا و مقصد خود برنامه‌ریزی می‌کنند و این موضوع چندان در طول سفر مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران در صورت تردد از محورهای کوهستانی حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و سوخت و اغذیه کافی به همراه داشته و به توصیه‌های پلیس و راهداران توجه کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را مد نظر قرار دهند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی زمان کوتاهی توقف کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان برنامه‌ریزی کافی و مناسبی را در سفر مد نظر قرار دهند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور شبانه روزی در خدمت کاربران جاده‌ای و مسافران است تا با ارائه آخرین اطلاعات جوی و جاده‌ها برای سفری امن و آرام مسافران همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 743769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.