باران جاده‌های زنجان را لغزنده کرده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون بارش باران همراه با مه غلیظ آزادراه‌ها و دیگر جاده‌های استان را لغزنده کرده است، رانندگان تجهیزات زمستانی و گرمایشی همراه داشته باشند.

به گزارش ایمنا، جواد یوسفی اظهار کرد: در حال حاضر بارش باران در آزادراه های زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان - میانه، زنجان - خرم دره - ابهر و دیگر جاده های اصلی و فرعی جریان دارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر بارش باران این مسیرها پوشیده از مه غلیظ است که رانندگان از چراغ های مه شکن استفاده کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان امروز _جمعه بیست و دوم بهمن‌ماه_ بارش برف و باران در جاده های استان جریان دارد، رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

یوسفی گفت: تردد در آزادراه‌ها و سایر جاده های زنجان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است؛ بنابراین رانندگان قبل از تردد از وضعیت خودروهای خود مطلع شده و آن را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.

وی تاکید کرد: برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است. مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 554860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.