آلمان میزبان نخستین چراغ راهنمایی هوشمند

چراغ راهنمایی جدید و هوشمند آلمان دارای ویژگی‌هایی است که به وضعیت جاده‌ها پاسخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر باواریای آلمان دارای ویژگی جدیدی در خیابان‌ها است که توسط رسانه‌های آلمانی به عنوان «چراغ راهنمایی آینده» توصیف شده است. علائم راهنمایی و رانندگی جدید در نگاه اول مانند یک چراغ معمولی به نظر می‌رسد. با این حال، دارای ویژگی‌های هوشمند با هدف کنترل بیشتر بر ترافیک جاده است تا به جریان روان‌تر آن کمک کند.

این چراغ راهنمایی که در حال حاضر به عنوان یک پروژه آزمایشی توصیف شده است، توسط اداره حمل و نقل باواریا هدایت می‌شود. یافته‌های این پروژه آزمایشی برای تجهیز و ارتقای سیستم‌های چراغ راهنمایی اضافی در بایرن به فناوری هوشمند استفاده خواهد شد.

چه ویژگی چراغ راهنمایی آینده را با انواع معمولی متفاوت می‌کند؟

مقامات باواریا در مورد چراغ‌های راهنمایی جدید هیجان‌زده هستند زیرا ادعا می‌کنند که ایمنی جاده و راه‌حل‌های بیشتری برای مشکلات ترافیکی رایج ارائه می‌دهد که علائم راهنمایی کلاسیک نمی‌توانند انجام دهند.

آلمان میزبان نخستین چراغ راهنمایی هوشمند

به عنوان مثال، چراغ راهنمایی هوشمند می‌تواند به وسایل نقلیه اضطراری مانند آمبولانس‌ها یا کامیون‌های آتش نشانی هنگام تشخیص نزدیک شدن آنها اولویت دهد. این سیستم چراغ‌ها را برای همه وسایل نقلیه دیگر قرمز می‌کند و اجازه عبور بدون مانع وسایل نقلیه اضطراری را می‌دهد.

علاوه بر این، چراغ جدید به دوچرخه‌سواران نشان می‌دهد که چه زمانی و برای چه مدت سبز می‌شود. قرار است یک سیستم هشدار تصادف در این چراغ نیز تعبیه شود.

مرحله آزمایشی این چراغ در یکی از تقاطع‌هایی اجرا شده است که ایستگاه آتش‌نشانی و مسیر دوچرخه‌سواری در کنار یکدیگر قرار دارد. هزینه نصب این چراغ راهنمایی هوشمند حدود ۱۰۰ هزار یورو است.

آلمان میزبان نخستین چراغ راهنمایی هوشمند

کد خبر 743586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.