امتحانات نهایی استان زنجان در ۸۶ حوزه برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۸۶ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی در استان زنجان پیش بینی شده است.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه امتحانات نهایی پیشرفت خوبی داشته و به رتبه ۱۱ کشوری دست یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته درباره روند کیفیتی آموزش مدارس عادی استان شاهد رشد خوبی بودیم، گفت: میانگین نمره استان (مدارس عادی) از ۸.۸ درصد به ۹.۳۳ درصد ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در راستای برگزاری هرچه بهتر آزمون‌ها امسال ۸۶ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

وی درباره آمار شرکت‌کنندگان در آزمون‌های نهایی خرداد ماه امسال، افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ۳۱ هزار و ۷۹۳ دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی در آزمون‌های خردادماه امسال شرکت خواهند کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در آزمون‌های پایه دوازدهم ۱۵ هزار و ۱۸۰ نفر به اضافه ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی لحاظ شده است، تصریح کرد: به طور کلی ۸۶ حوزه اجرا و تصحیح اوراق در آزمون‌های نهایی خرداد ماه برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم سابقه تحصیلی در کنکور به ۶۰ درصد خواهد رسید، افزود: در نحوه برگزاری امتحانات باید جلب نظر و اعتماد خانواده‌ها و رعایت استاندارد آزمون‌ها را داشته باشیم.

کد خبر 743309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.