۴۶ هزار دام سبک و سنگین ذبح شرعی شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته ۴۶ هزار دام سبک و سنگین ذبح شرعی شد.

محمد باقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: ذبح شرعی و غذای حلال تأثیر بسزایی در سلامت انسان دارد که نظارت ذبح شرعی مقدم بر بازرسی بهداشتی است.

وی با اشاره به نظارت دامپزشکی در تولید غذای سالم افزود: در کل فرآیند از کشتار تا مصرف کننده دامپزشکی توسط ناظرین ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی نظارت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اضافه کرد: شهروندان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و آلودگی ناشی از آن، ذبح دام‌های نذری خود را در معابر عمومی و محل‌های نامناسب انجام ندهند.

حاج کاظمی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی پرورش، نگهداری، کشتار دام، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از اولویت‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در کشتارگاه‌های دام و طیور استان بیش از ۴۶ هزار رأس دام سبک و سنگین ذبح شرعی شد، اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از ۲۴ میلیون قطعه طیور تحت نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: همچنین در این مدت ۲۵ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و بیش از ۸۶۰ مورد نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد.

وی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان از آنها خواست: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا و تولید هستند، توجه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

کد خبر 743304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.