گوشت‌های وارداتی به کشور از سلامت بهداشتی برخوردار هستند

خبرگزاری ایمنا: رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: تمامی گوشت های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا حجت الاسلام حمیدرضا علیجان زاده در هشتمین همایش ناظرین ذبح شرعی در استان اصفهان افزود: گوشت های وارداتی به کشور و محصولات کشتارگاه های دام و طیور توسط کارشناسان نظارت دقیقی می شود.
رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: تمامی گوشت های وارداتی به کشور از سلامت شرعی و بهداشتی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه برند حلال امروزه در دنیا جزو مطرح ترین ها در تولیدات مواد غذایی پروتئینه گوشتی(دام،طیور وآبزیان)است بر لزوم رعایت مسایل شرعی به ویژه صید آبزیان و همچنین استقرار صنایع تبدیلی در راستای ارزش افزایی تولیدات بخش کشاورزی به ویژه آبزیان تاکیدکرد.
حجت الاسلام علیجان زاده، اهمیت و تاثیرغذای حلال از منظر آیات و روایات را یادآور شد و افزود: مصرف مواد غذایی دامی که با رعایت مسایل شرعی(کشتار و صید) وبهداشتی تأمین می گردد درسلامت جسم و روان انسان بسیار موثر است.
وی افزود: رعایت اصول شرعی در کشتار دام و طیور و همچنین صید و ذبح آبزیان باید همواره مورد توجه جدی مردم و مسوولان قرار گیرد.
علیجان زاده با اشاره به وجود قانون مصوب مجلس در ذبح اسلامی، افزود: نظارت بر ذبح اسلامی و حلیت فرآورده های دامی یکی از اهم وظایف سازمان دامپزشکی ایران است.
وی افزود: در راستای ذبح اسلامی، ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام و طیور سطح کشور و حتی خارج از کشور مستقر هستند.
حجت الاسلام علیجان زاده ابراز کرد: روند نظارت های شرعی همگام با نظارت های بهداشتی دامپزشکی در تمامی مراکز تولید فرآورده های خام دامی در جریان است.
وی در ادامه از درج کد حلال در تمامی محصولات دامی مصرفی در کشور خبر داد و افزود: تمامی مراکز فعال استان در این بخش که شرایط لازم را داشته باشند می توانند با مراجعه به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، گواهی حلال دریافت نمایند.
علیجان زاده همچنین از جذب ناظر ذبح شرعی در تمامی مراکز فرآوری (مراکز بسته بندی ماهی و کارخانه های سوسیس و کالباس) تا پایان سال خبر داد .
رئیس اداره نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: درج کد حلال بر روی تمامی ماهیان وارداتی به کشور از اردیبهشت سال جاری شروع شده که مصرف کنندگان می توانند در صورت بروز هرگونه تخلف از واحدهای مربوطه مراتب را به دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.
/66
کد خبر 151205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.