۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
هوشمندترین شهر جهان مشخص شد

پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر سوئیس، زوریخ، برای پنجمین بار متوالی رتبه اول را در شاخص شهر هوشمند مؤسسه بین‌المللی توسعه مدیریت (IMD) از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زوریخ جایگاه برتر شاخص شهر هوشمند مؤسسه بین‌المللی توسعه مدیریت (IMD) را برای پنجمین سال متوالی از آن خود کرد. دو شهر دیگر سوئیس شامل ژنو و لوزان نیز در رتبه‌های پنجم و هفتم این لیست قرار گرفتند.

شهرهای پایتختی اسلو (نروژ) و کانبرا (استرالیا) نیز به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم لیست را به خود اختصاص دادند. در حالت کلی ۲۰ جایگاه برتر این لیست در دست شهرهای آسیایی و اروپایی قرار دارند و برای اولین بار از زمان راه‌اندازی این شاخص در سال ۲۰۱۹، هیچ‌یک از شهرهای آمریکای شمالی در میان این ۲۰ شهر قرار نگرفت.

شهر هوشمند در سال‌های اخیر دست‌خوش تغییراتی شده است و از صرفاً متمرکز بر فناوری بودن به‌سمت شهروند-محوری، پایداری و شمولیت رفته است. درک امروزی از شهر هوشمند بر مردم متمرکز است و به‌کمک فناوری آن‌ها را به مدیریت شهری پیوند می‌دهد تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

هوشمندترین شهر جهان مشخص شد

در مطالعه حاضر نیز نقش فناوری در کمک به شهرها برای فراهم آوردن کیفیت زندگی بالاتر و مقابله با چالش‌های شهری مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به‌دست‌آمده اطلاعاتی در مورد باز بودن، نوآوری، فراگیری و پایداری شهرها ارائه داده است.

عناصر اصلی تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و نظرسنجی‌های انجام‌گرفته نیز که در ۱۴۲ شهر در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفت شامل تردد، فعال بودن، پتانسیل‌ها، دولت، سلامت و ایمنی بود.

زوریخ، هوشمندترین شهر جهان

زوریخ توانایی تبدیل شدن به یک مرکز جهانی و شهری زیست‌پذیر با سیاست‌های انسان‌محور قوی را نشان داده است. این شهر تقریباً در تمام معیارها شامل زمینه‌های فناوری، بهداشت و ایمنی، فعالیت‌ها، کار، مدرسه و حکمرانی امتیازات بسیار بالاتری از میانگین کسب کرد. امید به زندگی در زوریخ بالا و حمل‌ونقل عمومی آن رضایت‌بخش است. این شهر همچنین سطح بالایی از نظر فرصت‌های شغلی در بخش‌های سنتی مانند مالی و در صحنه نوآوری ارائه می‌دهد که آن را به یک جاذب استعدادهای جهانی تبدیل می‌کند. موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای معتدل زوریخ همچنین آن را به مکانی با زیبایی‌ها و چشم‌اندازهای نادر و کیفیت زندگی بالا تبدیل کرده است.

هوشمندترین شهر جهان مشخص شد

پایداری نیز به‌عنوان محور موفقیت شهر هوشمند اهمیت دارد و در زوریخ کاملاً مشهود است. این امر فراتر از برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی یا تشویق راه‌حل‌های تردد پاک است و تعدادی از شهرهای سراسر جهان اکنون استراتژی‌هایی انتخابی برای جذب استعدادها و سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های کربن‌صفر خالص را دنبال می‌کنند.

کد خبر 743286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.