آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور برای امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع سنگین است.

شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، گلستان، مازندران، کردستان، و زنجان هستیم.

محور هشتگرد - طالقان مسدود و محورهای سروآباد - پاوه، سی‌سخت - پادنا، گنجنامه - تویسرکان، وازک - بلده و پونل - خلخال دارای انسداد فصلی است.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، بعضی مناطق در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور، رگبار باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد و در بعضی مناطق نیمه شرقی کشور، وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه این وضعیت در نوار غربی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد و چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و بعضی مناطق مرکزی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات گیلان و مازندران خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه در شمال غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌های البرز، شمال شرق و سواحل دریای خزر، بارش باران و در ارتفاعات البرز، بارش برف پیش بینی می‌شود، همچنین در بعضی مناطق مرکزی و شرقی کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی گفت: پنجشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت و جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق، بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز چهارشنبه در نوار غربی کشور و پنجشنبه در سایر نقاط کشور به جز نوار شرقی و جنوب شرق کشور، کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، همچنین طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 742781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.