زنجان رتبه دهم نمرات آزمون نهایی دانش‌آموزان در رشته تجربی را دارد

استاندار زنجان گفت: زنجان رتبه دهم نمرات آزمون نهایی دانش‌آموزان در رشته تجربی را دارد و با وجود اینکه جایگاه خوبی است اما باید رتبه ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی، امروز_ یکشنبه نوزدهم فروردین - در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان به ارتقای کیفیت باید در مدارس دولتی تأکید کرد و گفت: باید انرژی حوزه آموزشی را معطوف به این بخش کنیم و موظف به رعایت عدالت هستیم و ضمن پرورش استعداد دانش‌آموزان مستعد باید زمینه برخورداری مدارس عادی از معلمان بامهارت فراهم شود.

افشارچی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آموزش برای فرآیند عادی آموزش و ۴۰ درصد برای کنکور و تست‌زنی است، افزود: معلمان باید مرام آموزشی خود را تغییر دهند و همه انرژی خود را به تست‌زنی اختصاص ندهند.

وی تحلیل دقیق آمار و ارقام را مهم خواند و افزود: زنجان رتبه دهم نمرات آزمون نهایی دانش‌آموزان در رشته تجربی را دارد و با وجود اینکه جایگاه خوبی است اما باید رتبه ارتقا پیدا کند.

استاندار زنجان یادآور شد: نظام آموزشی کشور در حال خارج شدن از پیچ است و استان زنجان باید خود را هم از لحاظ لجستیک و هم از لحاظ برون‌داد کیفی با این تغییرات تطبیق دهد و معضل کنکور با خرد و رویکرد جدید در حال کمرنگ شدن است و سازوکار آن به شکل یکنواخت در حال شکل‌گیری است.

وی با تأکید بر اینکه در استان باید نسبت به تحقق رویکردهای جدید نظام آموزشی باشیم، عنوان کرد: این اتفاق مثبتی بوده و نیازمند پشتیبانی در فرآیندهای لجستیکی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سطح تحصیلی در مدارس نمونه‌دولتی و استعدادهای درخشان فاصله معناداری با مدارس دولتی وجود دارد، تصریح کرد: یک علت می‌تواند به دلیل وجود استعدادها باشد و از طرف دیگر انرژی بیشتری برای این مدارس گذاشته می‌شود که این موضوع خطرناک است.

کد خبر 742598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.