تصحیح اوراق نهایی توسط استان‌های دیگر انجام می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در پذیرش دانشجو ۵۰ درصد سهم سابقه تحصیلی با آزمون‌ها و ۵۰ درصد سهم آزمون سراسری است، یادآور شد: تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی توسط استان‌های دیگر انجام می‌شود تا حقی از دانش‌آموز تضییع نشود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن زارعی، امروز_یکشنبه نوزدهم فروردین- در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأثیر سابقه تحصیلی در پذیرش و سنجش مراکز آموزش عالی اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: سال‌ها این اشکال در نظام آموزشی وجود داشت که دانش‌آموز در نظام آموزش عمومی مشغول تحصیل بود و سنجش آن‌ها توسط نظام دیگری انجام می‌شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: این موضوع باعث شده بود دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به‌ویژه پایه دوازدهم از کتاب فاصله می‌گرفتند و جذب کلاس‌های کنکور می‌شدند و به جای مفاهیم آموزشی به دنبال مهارت تست‌زنی بودند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت نظام آموزش و پرورش رسمی تأثیر سوابق تحصیلی را تأیید کرد، ادامه داد: آمارها نشان از چالش بزرگی دارد و مدارس دولتی وضعیت مناسبی ندارند و این اشکال برگرفته از فاصله گرفتن دانش‌آموزان از مفاهیم آموزشی است.

زارعی با بیان اینکه ارتقای کیفیت نخستین گامی است که واقعیت موجود را به صورت واقعی نمایش می‌دهد، تأکید کرد: آموزش و پرورش موظف شد که آزمون‌ها را به شکل استاندارد برگزار کند و این اتفاق در آزمون سال قبل اتفاق افتاد.

وی تأکید بر ارزشیابی بر اساس یادگیری مفاهیم و پرهیز از حافظه‌محوری را رویکرد جدید آموزش و پرورش در برگزاری آزمون خواند و گفت: سال گذشته نمرات تحصیلی دانش‌آموزان پایین آمد اما باید جراحی صورت می‌گرفت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: این کار به نظام آموزشی جهت می‌دهد که توجه معلمان در تدریس به یاددهی مطالب و توجه دانش‌آموز به یادگیری مفاهیم باشد.

وی‌با بیان اینکه عدالت آموزشی حکم می‌کند نحوه اجرا طوری باشد که دانش‌آموزی که درس می‌خواند نتیجه مطلوب بگیرد، خاطرنشان کرد: امنیت آزمون مسئله مهمی بود و در شورای امنیت دستورالعملی با عنوان حفاظت از آزمون‌ها تصویب شد.
زارعی با اشاره به اینکه در پذیرش دانشجو ۵۰ درصد سهم سابقه تحصیلی با آزمون‌ها و ۵۰ درصد سهم آزمون سراسری است، یادآور شد: تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی توسط استان‌های دیگر انجام می‌شود تا حقی از دانش‌آموز تضییع نشود و تقویت حق‌الزحمه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تقویت مدارس دولتی تأکید کردند، افزود: یکی از اشکالات تنوع در مدارس است و در مناطقی که این تنوع وجود دارد فاصله عمیق‌تر است بنابراین یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به کاهش تنوع مدارس اختصاص دارد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بر توجه به مدارس مناطق محروم تأکید کرد و گفت: امیدواریم با توجه و اهتمام مسئولان به موارد مطرح شده شاهد ارتقای کیفیت نظام آموزشی باشیم.

کد خبر 742595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.