نتایج امتحانات نهایی نیازمند تجزیه و تحلیل است؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی امسال بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد، اما نتایج نهایی آن نیازمند تجزیه و تحلیل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد، اظهار کرد: نتایج امتحان نهایی باید تجزیه و تحلیل شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش افزود: امتحانات نهایی از مهم‌ترین خروجی‌های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی‌ها و صلاحیت فنی و حرفه‌ای آنها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی گفت: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش‌های علمی لزوم ایجاد آنها اثبات شده باشد.

صحرایی اضافه کرد: آموزش نیروهای جدید الاستخدام در آموزش و پرورش یکی از کارهایی است که به طور جدی پیگیری می‌شود تا نیروهای جدید با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان برای حضور در کلاس درس باید گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جلسات شورای عالی اگر با حضور رئیس جمهور برگزار شود بهتر است ولی باید دید دستوراتی که رئیس جمهور در جلسه گذشته داده‌اند از جمله بروز رسانی سند، شاخص‌های ارزیابی سند و سایر موارد تا چه حد انجام شده است.

وی اظهار کرد: شاخص‌های انتخاب و انتصاب مدیران کل و رؤسای مناطق آموزش و پرورش متوسطه شورای عالی تهیه و تدوین شود تا در تعیین مدیران ارشد آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد.

صحرایی تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید جنبه آموزشی و تربیتی داشته باشد، چون تک بعدی بودن آنها به نظام تعلیم و تربیت ضربه می‌زند.

نمره کامل برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی کنکور در اختیار سازمان سنجش

پیش‌تر نیز محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: "نمره خام" امتحان نهایی دانش‌آموزان ابتدا تراز می‌شود، نمرات "تمام دروس" جمع می‌شود و "نمره کل" برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اعلام نتایج قطعی اعتراض دانش‌آموزان به نمرات آزمون‌های نهایی طی امروز، افزود: بیست‌وششم تیرماه نتیجه قطعی نمرات آزمون نهایی دانش‌آموزان اعلام شد، این نمرات "خام" است. ابتدا باید تراز شوند، سپس نمرات دروس جمع شود و در نهایت نمره کلی ایجاد شود که این نمره کل را برای اعمال سهم ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بر تمام اعتراضات ثبت شده نسبت به نمرات امتحان نهایی رسیدگی شد، ادامه داد: در این مدت به تمام اعتراضات رسیدگی و برگه‌ها با دقت تصحیح مجدد شد، اگر اختلاف مغایرت نمره بین نمره مصحح چهارم با مصححان قبلی بیش از سه نمره بود، ما این برگه را دوباره به چرخه تصحیح انداختیم تا اطمینان داشته باشیم این نمره حق واقعی دانش‌آموز است تا این نمره را به عنوان نمره نهایی درج کنیم.

کد خبر 675941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.