۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کهکشان کلاه مکزیکی را رصد کنید

کهکشان کلاه مکزیکی دوشنبه -سیزدهم فروردین‌ماه- با قدر 8.6 حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دوشنبه -سیزدهم فروردین‌ماه- کهکشان کلاه مکزیکی یا Sombrero Galaxy M104 با قدر ۸.۶ حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

این پدیده از اصفهان بین ساعات ۲۰:۲۷ تا ۰۳:۴۰ قابل مشاهده است، به طوری که حدود ساعت ۲۰:۲۷ زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق جنوب شرقی شما بالا می‌رود، ساعت ۰۰:۰۴ حدود ۴۵ درجه بالاتر از افق جنوبی به بالاترین نقطه در آسمان خواهد رسید، حدود ساعت ۰۳:۴۰ هنگامی که به زیر ۲۱ درجه بالاتر از افق جنوب غربی می‌رود، غیرقابل دسترس خواهد شد.

رصد کهکشان کلاه مکزیکی یا Sombrero Galaxy M104 از نیمکره جنوبی راحت‌تر است، بنابراین می‌توان آن را در عرض‌های جغرافیایی بین ۵۸ درجه شمالی و ۸۱ درجه شمالی مشاهده کرد؛ این کهکشان با قدر ۸.۶ کاملاً کم نور است، بنابراین با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

کد خبر 740806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.