۲۰۳۰؛ سال روشنایی هوشمند در سراسر جهان

پیش‌بینی می‌شود که تقریباً ۱۴۰ میلیون قطعه نوری هوشمند شامل چراغ‌ها، حسگرها و کنترل‌کننده‌ها تا سال ۲۰۳۰ در ساختمان‌های هوشمند سراسر جهان نصب شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جدیدترین گزارش شرکت اطلاعات فناوری جهانی نشان می‌دهد که در آینده عواملی مانند صرفه‌جویی در مصرف انرژی و فشارهای نظارتی، روشنایی هوشمند یا کنترل روشنایی شبکه (NLC) را از یک بازار خاص به راه‌حل‌های روشنایی معمول مورد استفاده در تمام ساختمان‌های هوشمند سراسر جهان تغییر می‌دهد. حتی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۴۰ میلیون قطعه نوری هوشمند شامل چراغ‌ها، حسگرها و کنترل‌کننده‌ها در ساختمان‌های هوشمند سراسر جهان نصب خواهد شد.

۲۰۳۰؛ سال روشنایی هوشمند در سراسر جهان

استانداردهای ساختمان سبز و توسعه شبکه روشنایی هوشمند

استانداردهای ساختمان سبز در سراسر جهان، کنترل سطح چراغ‌ها را برای افزایش بهره‌وری عملیاتی و انرژی، همچنین ایجاد استانداردهایی در حداقل سطوح لوکس برای محیط‌های داخلی الزامی می‌کند. در عین حال رفاه ساکنین و کمبود نیروی کار نیز مالکان و توسعه‌دهندگان ساختمان‌ها را تشویق می‌کند تا راه‌حل‌های روشنایی هوشمند متصل را بپذیرند. در بخش‌هایی از جهان هم‌چون آمریکای شمالی و اروپا، کمک‌های مالی دولتی برای بهبود محیط‌های داخلی، نرخ پذیرش این نوع روشنایی را در بیمارستان‌ها و ساختمان‌های آموزشی (به غیر از ساختمان‌های اداری) افزایش داده است.

گسترش فاز عملیاتی روشنایی و به‌دنبال آن کاهش انتشار کربن ناشی از محصولات روشنایی و شرکت‌ها، از مقررات انرژی و پایداری پیروی می‌کنند و مستلزم سازمان‌دهی روشنایی با طراحی گزینه‌هایی برای ارتقای لامپ‌های موجود به‌کمک حسگرها یا جایگزینی آن‌ها با LED‌های هوشمند با مصرف انرژی کمتر است که به حسگرهای داخلی مجهز هستند.

۲۰۳۰؛ سال روشنایی هوشمند در سراسر جهان

با این حال تحقیقات نشان می‌دهد موارد استفاده از کنترل روشنایی شبکه به دلیل سهولت نصب، تعدیل هزینه و تسهیل عملیات در حال افزایش است و طی پنج سال آینده، فرصت‌های مقاوم‌سازی برای ساختمان‌های قدیمی از نصب این سیستم در ساختمان‌های جدید پیشی خواهد گرفت. خدمات این سیستم‌ها برای مدیریت و نظارت بیشتر انرژی به سیستم‌های مدیریت ساختمان‌ها متصل می‌شوند و یکپارچه‌کننده‌های سیستم، نصب‌کنندگان و ارائه‌دهندگان نیمه‌رساناها و نرم‌افزارهای مربوطه به آن، پشتیبانی ارزشمندی از اکوسیستم توسعه‌یافته ارائه می‌کنند. مدل‌های جدیدتر این سیستم‌های هوشمند در بازار امروز نیز دارای حسگرهای نور داخلی برای بهینه‌سازی رفتار ساکنان ساختمان‌ها و سازگاری با تغییرات فصلی خواهند بود.

کد خبر 740613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.