کشف و امحای ۷ تن مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی ۷۲۶۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است.

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با بیان اینکه در طرح نوروزی بازرسی از اماکن اقامتی، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، پایانه‌های مسافربری انجام و ۴۲۲ اخطاریه بهداشتی صادر شده است، اظهار کرد: تاکنون ۴۱ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و سه واحد نیز پلمب شدند.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه ۷۳۱ بازرسی از اماکن عمومی، ۶۹ بازرسی از اماکن اقامتی، ۵۰۵ بازرسی مشترک، ۱۷ بازرسی از پایانه‌های مسافربری و ۲۸۷۷ بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: در این مدت به‌طور متوسط ۱۱۴ بازرس در روز در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشته‌اند.

شاهین‌فر همچنین با اشاره به اینکه ۳۷۲۴ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، ۱۴۰۱ مورد سنجش صورت گرفته و ۶۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک انجام و بیش از هفت هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته معدوم شده است.

کد خبر 739694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.