مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: لازم است تمام رانندگان و مسافران زمان برگشت خود از سفر نوروزی را مدیریت کنند و بازگشت خود را به ساعات پایانی آخرین روزهای نوروز موکول نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای پایانی نوروز با موج سنگینی از بازگشت مسافران نوروزی مواجه می‌شویم، از رانندگان و مسافران می‌خواهیم زمان بازگشت خود را مدیریت کنند و بازگشت خود را به ساعات پایانی روزهای تعطیل موکول نکنند.

وی بر لزوم داشتن استراحت کافی و لازم قبل از رانندگی طولانی تاکید کرد و افزود: رانندگان در صورتی که هنگام رانندگی دچار خستگی و خواب آلودگی شدند از رانندگی پرهیز، در کنار جاده توقف و پس از استراحتی کوتاه و رفع خستگی اقدام به رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: رانندگان باید از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری و با صبر و حوصله رانندگی کنند و در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند.

مولوی بستن کمربند ایمنی را برای همه سرنشینان خودرو الزامی دانست و گفت: رانندگان باید قبل از حرکت کمربند ایمنی خود را ببندند و به سرنشینان خودرو نیز تذکر دهند که کمربند ایمنی خود را ببندند.

وی تصریح کرد: رانندگان باید برای کودکان از صندلی کودک استفاده کنند و در هنگام وقوع حادثه در راه‌ها، شرایط را برای خدمات‌رسانی به موقع نیروهای امدادی فراهم کنند و در صورتی که به هر علتی در راه‌ها ترافیکی وجود داشت ضمن داشتن صبر و حوصله، از حرکت در شانه راه‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: همکاری با کارکنان پلیس راه برای تسهیل در عبور و مرور هموطنان بسیار مؤثر و لازم است رانندگان همکاری لازم را با کارکنان پلیس داشته باشند.

کد خبر 739478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.