کدام شرکت بیمه بیشترین پوشش بیمه شخص ثالث را ارائه می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث در دسته بیمه‌نامه‌های اجباری قرار می‌گیرد و نداشتن آن می‌تواند عواقب سنگینی مانند جریمه و توقیف خودرو را به همره داشته باشد.

به همین دلیل یکی از اولین اقدامات رانندگان پس از خرید خودرو، دریافت این بیمه ثالث است. اما کدام شرکت‌های بیمه بیشترین پوشش بیمه شخص ثالث را ارائه می‌دهند؟ اگر دغدغه خرید بیمه شخص ثالث را دارید با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب شرکت بیمه مناسب یاری کنیم.

بیمه شخص ثالث چه خسارت‌هایی را پوشش می‌هد؟

به‌طور کلی بیمه شخص ثالث سه نوع پوشش اصلی و مهم دارد:

پوشش تعهدات جانی: پرداخت خسارت جانی وارد شده به فر غیر مقصر

پوشش تعهدات مالی: خسارت وارد شده به اموال شخص‌زیان‌دیده

پوشش حوادث راننده: پرداخت خسارت جانی وارد شده به راننده مقصر

در هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید به چه مواردی توجه کنیم؟

سطح توانگری مالی

همانطور که گفتیم پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اما نحوه عملکرد این شرکت‌ها در ارائه خدمات آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. یکی از مهم‌ترین عوامل سطح توانگری مالی شرکت بیمه است. دقت داشته باشد، هرچه سطح توانگری مالی بالاتر باشد، توانایی شرکت نیز در پرداخت خسارت نیز بالاتر خواهد بود. در حال‌حاضر شرکت‌های بیمه دانا، آسیا، ایران و البرز از بالاترین سطح توانگری مالی درمیان شرکت‌های بیمه برخوردارهستند.

تعداد بیمه‌گذاران

از دیگر فاکتورهای مهمی که هنگام خرید بیمه شخص ثالث باید به آن توجه داشته باشید، تعداد بیمه‌گذاران و بیمه‌نامه‌های صادر شده است. شرکت‌های بیمه ایران و بیمه پاسارگاد از بیشترین تعداد بیمه‌نامه صادر شده برخوردار هستند.

تعداد شعب شرکت بیمه

هرچه تعداد شعب شرکت بیمه بیشتر باشد، دسترسی به خدمات نیز راحت تر خواهد بود. بیشترین شعب شرکت‌های بیمه در ایران متعلق به شرکت‌های زیر است:

بیمه ایران

۲۱۲ شعبه

بیمه آسیا

۱۱۱ شعبه

بیمه پاسارگاد

۸۸ شعبه

بیشترین پوشش‌های بیمه شخص ثالث متعلق به کدام شرکت است؟

باتوجه به طرح یک‌ پارچه‌سازی بیمه، تمام شرکت‌ها ملزم به ارائه‌ پوشش‌های جانی، مالی و حوادث راننده هستند و تفاوت چندانی در ارائه نوع پوشش‌های اصلی با یکدیگر ندارند. اما در زمینه پوشش‌های اضافی یا عوامل مختلف دیگری، عملکرد شرکت‌ها را متمایز می‌کند. در حال حاضر بهترین بیمه ماشین علاوه‌بر پوشش‌های اصلی، شامل پوشش‌های اضافی مانند پوشش آتش‌سوزی، پوشش سرقت خودرو و… نیز می‌شود. بیشترین میزان پوشش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکت‌های زیر است:

  • بیمه آسیا
  • بیمه ایران
  • بیمه البرز
  • بیمه دانا
  • بیمه پارسیان

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

با استعلام و خرید بیمه شخص ثالث خودرو از سایت بیمه بازار خرید می‌توانید در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. شما می‌توانید با مقایسه قیمت و پوشش‌های شرکت‌های مختلف، بیمه موردنظر خود را به صورت نقد یا اقساطی خریداری کنید. از آنجایی که بیمه شخص ثالث برخلاف بیمه بدنه ماشین نیازی به بازدید توسط کارشناس ندارد، نسخه الکترونیکی بیمه شما درهمان روز صادر خواهد شد. هم‌چنین بیمه بازار در تمام مراحل دریافت خسارت نیز همراه بیمه‌گذار خواهد بود. همچنین برای استعلام صحت بیمه و انقضای آن نیز می‌توانید به سامانه سنهاب بیمه بازر مراجعه کنید.

کد خبر 738719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.