۵۰۰۰ اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده‌ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری برای سال آینده از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ در خصوص جزئیات مصوبات نشست شورای‌عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جلسه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور وزرای مربوطه و سایر مسئولان دست‌اندرکار حوزه حمل و نقل برگزار و آخرین وضعیت جاده‌ها و اجرای طرح‌های نوروزی بخش‌های مختلف، بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شبکه حمل و نقل کشور فعال هستند، افزود: در طرح نوروزی به‌غیر از حوزه‌های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال‌احمر و پلیس راهور نیز مشغول خدمت رسانی به مسافران ایام نوروز هستند که گزارشی از این حوزه‌ها در جلسه ارائه شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سوانح جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، بررسی دیگر مؤلفه‌های حمل و نقلی، عملکرد استان‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای و همچنین آماری از بیشترین تلفات در جاده‌های استان‌های سراسر کشور در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور بررسی شد.

بذرپاش در خصوص تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: دو راهبرد در دستور کار شورای عالی حمل و نقل ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است که شامل راهبرد ایمنی و راهبرد آسایش و آرامش مسافران است در بخش ایمنی رفع نقاط پر حادثه در دستور کار بود و در ابتدای سال جاری که جلسه شورای عالی برگزار شد مقرر شد تا ۸۷۸ نقطه در توافق بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راهور فراجا رفع خطر شود که تعداد قابل توجهی از آن‌ها برطرف شده و باقی نقاط نیز سال آینده برطرف می‌شود.

ناوگان عمومی بین شهری در سال آینده توسعه پیدا می‌کند

وی تاکید کرد: در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش اتوبوس کمبودهایی وجود دارد، توضیح داد: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل و توافق شد تا در سال آینده هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.

بذرپاش تأکید کرد: در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به‌کمک بیاید، هدف‌گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.

وی با یادآوری اینکه امسال و سال گذشته تأمین کشنده‌ها رشد خوبی داشت، گفت: در سال جاری و سال گذشته رقم کشنده‌ها در حوزه ناوگان تجاری به رقم مناسبی رسید و در برنامه است تا تأمین اتوبوس‌ها نیز سال آینده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شده است تا برای تأمین اتوبوس در سال آینده بیمه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و بیمه خسارت بدنه برای تأمین مالی در سایر بخش‌ها فعالیت داشته‌باشد تا سال آینده سفرهای ایمن‌تر و با سوانح کمتر داشته‌باشیم.

کد خبر 737375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.