فعالیت بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در کشور / این مدارس باید مصداق تحقق ویژگی‌های سند تحول باشند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد در کشور گفت: مدارس شاهد باید مصداق تحقق ویژگی‌های سند تحول بنیادین باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در مراسم گرامیداشت شهدا که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در یک مراسم دیگر که به نام شهدا است حضور پیدا می‌کنم و در جایی نفس می‌کشم که خانواده شهدا حضور دارند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا توفیقی برای هر کسی است، هر کشور منابعی برای قدرت خود دارد و یکی از اصلی‌ترین منابع قدرت درونی، ملی و جهانی ما شهدا، ایثارگران و فرهنگیان است که این عزیزان را در خود نگاه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در جنگ تحمیلی قریب به ۲۳۰ هزار شهید و تعداد قابل توجهی جانباز و آزاده سرافراز تقدیم انقلاب شد، اما خط شهادت و راه شهادت باز مانده است و در هر برهه‌ای از زمان، آن‌هایی که لیاقت داشتند در این مسیر قرار گرفتند.

صحرایی با گرامی داشتن شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: یکایک این شهدا، دانش‌آموزان و معلمان، خاطرات عجیبی دارند، شهید حسینی رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان یا فائزه رحیمی، شهید شادکام، شهید المیرا حیدری، خانواده سلطانی‌نژاد که ۹ شهید تقدیم کردند، نشان دادند که در فرهنگ آنها، شهادت جایگاه ویژه‌ای دارد، یا شهیده آیدا قاسمی، خبرنگار دانش‌آموز پانا که خاطراتی عجیب و تامل‌برانگیز دارد و یاد همه آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نشان داد در صحنه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، میدان‌دار بوده است، به‌طوری که قریب ۱۰۰ نفر از شهدا از خانواده آموزش و پرورش بودند، اضافه کرد: شهدا نماد غیرت و منبع قدرت نرم و بین‌المللی هستند؛ آن‌ها شهادت را برای ما شیرین جلوه دادند و در کنار آن‌ها، خانواده‌های شهدا به‌رغم این مصیبت بزرگ، همه در خط امام ایستادند، این میراث شهدا است و گرامیداشت این میراث، حداقل وظیفه‌ای است که ما از حیث مسئولیت ملی و مذهبی بر عهده داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای مدارس شاهد گفت: مدارس شاهد دو مأموریت بزرگ دارند؛ یکی جبران کاستی‌هایی است که فرزندان معظم شهدا و ایثارگران از حیث آموزش و تربیتی دارند، اما مأموریت اصلی آن‌ها ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است، این مدارس میعادگاه یادآوری شهدا و ایثارگران است و باید از هر حیث الگو باشند.

صحرایی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴۰۰ مدرسه شاهد داریم، افزود: توسعه این مدارس بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اولین جایی که باید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ترجمه و اجرا کند، باید مدرسه شاهد باشد، مدرسه شاهد بومی کشور است و اجرای سند بیش از همه و پیش از همه باید در مدرسه شاهد محقق شود.

وی اضافه کرد: در سند تحول از مدرسه در چشم‌انداز ۱۴۰۴، ۱۶ ویژگی ذکر شده است و مدرسه شاهد باید مصداق تحقق این ویژگی‌ها باشد، نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و تعالی کشور مدرسه است و مدرسه شاهد باید بیش از همه و پیش از همه این نقش را ایفا کند، باید روزبه‌روز ویژگی متمایزکننده مدارس شاهد برجسته شود.

کد خبر 736974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.