غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر / شناسایی ۲۰ هزار دیابتی جدید و ۲۰۰ هزار فرد مشکوک به دیابت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به غربالگری بیش از ۲ میلیون نفر در اصفهان گفت: تعداد افراد جدید دیابتی شناسایی شده ۲۰ هزار نفر و تعداد افراد مشکوک به دیابت نیز ۲۰۰ هزار نفر بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه کارگروه اجتماعی استان که به صورت ویژه به مبحث سلامت و امنیت غذایی اختصاص یافت، اظهار کرد: در حوزه رعایت بهداشت، مردم بهترین ناظر هستند، اما ضروری است استانداردها برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و نظارت مردمی در رعایت موازین بهداشتی باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید اولویت‌بندی بر مواد غذایی داشته باشد و مواد غذایی که احتمال اثرات سو بیشتری دارند را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: هرچه که باعث ایجاد دوگانگی سلامت و هر موضوع دیگری باشد نسبت به حوزه سلامت به حاشیه خواهد رفت و عقل، شرع و منطق به ما حکم می‌کند که سلامت را نسبت به سایر امور مردم در اولویت قرار دهیم.

جان‌نثاری ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی نسبت به غربالگری فشارخون و دیابت در استان گفت: طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در این پویش بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از گروه سنی بالای ۱۸ سال غربالگری شدند.

وی ادامه داد: تعداد افراد جدید دیابتی شناسایی شده ۲۰ هزار نفر و تعداد افراد مشکوک به دیابت نیز ۲۰۰ هزار نفر بودند، همچنین در این پویش ۶۵ هزار نفر از افراد دارای پرفشاری خون که پیش از این از بیماری خود اطلاعی نداشته‌اند نیز شناسایی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شناسایی این افراد و اقدام به درمان آنان کار عظیم و شایسته‌ای است، افزود: جمهوری اسلامی در همه حوزه‌ها و بالاخص بهداشت و درمان سرافراز است، در همین موضوع با شناسایی زودهنگام می‌توان درمان را آغاز و جامعه‌ای سالم و به دور از بیماری داشت.

کد خبر 735899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.