سامانه جدید بارشی به کشور وارد می‌شود / امروز و فردا در کدام استان‌ها باران و برف می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز علاوه بر نوار شرقی کشور در شمال غرب و مناطقی از غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، ابرناکی و بارش باران رخ می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران، بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر طی امروز افزود: روز دوشنبه در سواحل دریای خزر بارندگی رخ می‌دهد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده و ضعیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به تدریج در شرق و شمال شرق کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود و در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز سه‌شنبه بارش در سواحل شمالی ادامه دارد و در شمال شرق و مناطقی از شرق و جنوب شرق، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین در شرق خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت و بعدازظهر سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه جوی آرام و پایدار در سراسر کشور مستقر می‌شود و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک و کاهش دما خواهیم داشت؛ همچنین امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱ سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، نیمه ابری به تدریج افزایش ابر با بارش باران گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 734640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.