همه چیز درباره پدال چرخ خیاطی

پدال چرخ خیاطی جزء یکی از قطعات اصلی روی چرخ خیاطی است که در انواع گوناگونی وجود دارد و در بازار به فروش می‌رسد. این قطعه از لحاظ سیستم داخلی به دو گروه مختلف با نام دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم بندی می‌شود.

برای شناخت بیشتر روی این قطعه بررسی ادامه مطلب الزامی است.

همه چیز درباره پدال چرخ خیاطی

همان‌طور که می‌دانید چرخ خیاطی از قطعات متعددی تشکیل شده است که به واسطه آن‌ها می‌تواند روی سرعت دوخت کنترل خوبی داشته باشد. یکی از این قطعات پرکاربرد در چرخ خیاطی، پدال پایی چرخ خیاطی است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد. قصد داریم در اینجا به بررسی این موارد بپردازیم. مهم‌ترین قطعات اصلی در چرخ خیاطی عبارتنداز:

  1. سوزن: یکی از اصلی‌ترین قطعات موجود در خیاطی است که به خوبی کار دوخت را انجام می‌دهد.

  2. قرقره: در داخل بخشی به نام ماکو قرار دارد و دوخت زیرین پارچه را انجام می‌دهد.

  3. پایه چرخ خیاطی: که موجب می‌شود پارچه را در حین دوخت ثابت نگه دارد.

  4. پدال پایی: در حین خیاطی شروع به حرکت می‌کند تا دوخت پارچه به خوبی انجام شود.

نکات مهم درباره پدال چرخ خیاطی

پدال چرخ خیاطی ، همان طور که گفته شد جزء اصلی خیاطی شماست که در حین دوخت، سرعت حرکت سوزن را کنترل می‌کند و متناسب با نوع دوخت تنظیم می‌شود. به کمک این وسیله می‌توانید تعادل خوبی را بین پارچه و سرعت دوخت خود ایجاد کنید. در بعضی از موارد می‌توان به جای پدال پایی چرخ خیاطی از پا کمک گرفت. در اینجا قصد داریم به بررسی نکات مهم درباره نگه داری از قطعات اصلی چرخ خیاطی بپردازیم.

  1. سیم‌ها را چک کنید.

در حین دوخت و قبل از آن سعی کنید سیم‌ها را بررسی داشته باشید تا بتوانید اتصال خوبی را بین چرخ خیاطی و پدال پایی ایجاد نمایید. هم چنین بررسی کنید که سیم‌ها دچار پوسیدگی یا سوختگی نشده باشند تا آسیب به کل سیستم وارد شود. در صورت آسیب و اختلال سعی کنید حتما قطعات خود را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کنید.

  1. روان سازی قطعات متحرک

هر چند وقت یک بار سعی کنید چرخ خیاطی و قطعات موجود در آن را روغن کاری کنید تا روان‌تر کار کنند و بتوانید بهتر کار کنید. این امر سرعت دوخت شما را به میزان بالایی افزایش می‌دهد.

  1. سفت نمودن پیچ‌های شل

سعی کنید چرخ خیاطی خود را به خوبی چک نمایید تا در صورت شل بودن پیچ‌ها بتوانید آن‌ها را به خوبی سفت نمایید. دقت داشته باشید که هر چند وقت یک بار پدال صنعتی خود را بررسی کنید تا در حین دوخت به مشکلی برخورد نکنید و چرخ شما آسیب جدی نبیند.

همه چیز درباره پدال چرخ خیاطی

  1. حذف پرزها

گاهی اوقات در حین دوخت ممکن است با پرزهایی از لباس یا الیاف پارچه رو به رو شوید. در این گونه مواقع سعی کنید قسمت‌های زیرین چرخ خود را بررسی داشته باشید تا بتوانید دوخت تمیزی را ایجاد نمایید. بعد از هر بار دوخت بهتر است چرخ خود را چک نمایید و به وسیله قلم مو هر گونه کثیفی یا پرز را پاک کنید. پاک کردن روزانه از آسیب به چرخ جلوگیری می‌کند.

  1. تمیزنگه داشتن چرخ از گرد و غبار

چرخ خیاطی بالاخص قطعات موجود در آن جزء وسایل حساسی هستند که باید مراقبت بیشتری از آن‌ها داشته باشید. هرازگاهی سعی کنید گرد و غبار را از ان جدا کنید تا آسیب به پارچه شما در حین دوخت نداشته باشد.

  1. نگه داری درست از پدال پایی

پدال چرخ خیاطی را نباید به هیچ عنوان در دسترس کودکان قرار دهید، چرا که باعث آسیب و خراب شدن قطعات اصلی آن می‌شود. اگر این قطعه در دسترس کودکان قرار بگیرد علاوه بر خطر برق گرفتگی و فشارهای زیاد، خراب شدن دستگاه شما را هم به همراه دارد.

عوامل موثر در بررسی و خرید پدال چرخ خیاطی

عوامل متعددی وجود دارد که موجب می‌شود در حین خرید پدال چرخ خیاطی به آن توجه کنید:

  1. سرعت پدال چرخ خیاطی

سرعت بزرگ ترین مولفه در خرید چرخ خیاطی است. سعی کنید وسیله‌ای را خریداری کنید که از سرعت بالایی برخوردار باشد. این امر دوخت پارچه در حجم بالا را افزایش می‌دهد و می‌تواند تمیزی و کیفیت دوخت خوب را برای شما فراهم کند. بسیاری از چرخ‌ها در بازار وجود دارند که در عین کند بودن، سرعت پایینی داشته و کیفیت خوبی را ایجاد نمی‌کنند. سعی کنید حتما به این عامل توجه خوبی داشته باشید و در حین خرید دقت کنید.

  1. بررسی میزان صدا در حین دوخت

عامل دیگری که در حین خرید باید توجه کنید، بررسی میزان صدا در حین دوخت است. پیشنهاد می‌کنیم چرخی را خریداری کنید که صدای خیلی بالایی نداشته باشد، چرا که این صدا ناشی از دینام آن‌هاست که موجب ناراحتی افراد در حین دوخت می‌شود و آزار و اذیت صوتی ایجاد می‌کند.

  1. بررسی مدل‌های مختلف دوخت

اگر به گلدوزی و این مدل کارهای هنری علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم چرخی را خریداری نمایید که مدل‌های زیادی را برای گلدوزی داشته باشد. وجود طرح و مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کند بتوانید خلاقیت و هنر خود را گسترده‌تر کنید و موجب پیاده‌سازی طرح‌های زیادی روی پارچه باشید. دیدن مدل‌های مختلف دوخت دست شما را برای طراحی باز می‌کند و موجب می‌شود بتوانید راحت‌تر خیاطی کنید

  1. انتخاب پدال چرخ خیاطی مناسب

عامل دیگری که در حین خرید چرخ خیاطی توصیه می‌کنیم، بررسی پدال چرخ خیاطی است که جزء یکی از اصلی‌ترین قطعات خیاطی می‌باشد که در انواع متنوعی در بازار موجود است. بسته به انتخاب خود می‌توانید یک مدل را خریداری و انتخاب نمایید. انتخاب یک پدال بسیار خوب، سرعت دوخت شما را بالا می‌برد و موجب می‌شود بتوانید به راحتی حجم بالایی از پارچه را بدوزید و هنگام دوخت مشکلی بابت این مورد نداشته باشید.

همه چیز درباره پدال چرخ خیاطی

علت کار نکردن پدال چرخ خیاطی چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود پدال چرخ خیاطی به خوبی کار نکند. وجود این دلایل موجب می‌شود سرعت دوخت پایین بیاید و شما نتوانید با سرعت بسیار خوب حجم بالایی از پارچه‌های مختلف را بدوزید. مثلا اگر به هر دلیلی پدال خیلی کوتاه باشد یا سرعت دوخت شما خیلی کم باشد، باعث از کار افتادن دستگاه می‌شود. در اینجا به بررسی این دلایل می‌پردازیم:

  1. دوخت بسیار کند و آهسته

هتگام خیاطی سعی کنید سرعت را اولویت کار خود قرار دهید. مثلا اگر آهسته کار کند نمی‌توانید به موقع کارهای خود را بدوزید. اگر هم پدل پایی آهسته کار کنید پدال پا داغ می‌شود. اگر در حین خیاطی سرعت بالایی نداشته باشید، باید از جریان برق به مدت طولانی استفاده کنید و این امر موجب می‌شود عمر دستگاه شما کم شود و دمای چرخ خیاطی کاهش پیدا کند. در حین دوخت چرخ خیاطی گرم می‌شود و انرژی در ن سوخته می‌شود تا به رئوستات منتقل شود. بهترین راهکار برای رفع این مشکل این است که سرعت بیشتری در حین دوخت داشته باشید.

  1. گذاشتن بی دلیل پا روی پدال

عامل دیگری که باید در حین دوخت به آن توجه داشته باشید، عدم فشار زیاد روی پدال چرخ خیاطی است. سعی کنید در صورت عدم استفاده از جریان برق و فشار روی ان خودداری کنید تا گرمای زیادی تولید نکند و موجب آسیب به بدنه دستگاه شما شود.

سخن پایانی

در مجموع با انتخاب درست پدال چرخ خیاطی می‌توانید سرعت دوخت پارچه خود را افزایش دهید و عمر بیشتری را برای چرخ خود در نظر بگیرید.

کد خبر 734493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.