بارش‌ها در سیستان و بلوچستان ادامه دارد / کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان، از کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور طی روز سه‌شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال استان‌های قزوین، البرز، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، کرمان و یزد، بارش برف و باران، گاهی وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب، یکشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب شرق، نوار شرقی، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق و نوار غربی، سه‌شنبه در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق، مرکز و شرق سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود و بیشینه بارش روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: امروز در مناطقی از شمال شرق و مرکز، شنبه در مناطقی از جنوب شرق، یکشنبه در بعضی مناطق غربی، در بعضی ساعت‌ها افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در جنوب شرق و نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز و یکشنبه دریای خزر، شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، دوشنبه خلیج فارس و سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۰ و کمینه ۲ سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۲۰ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 734142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.