بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان در آسیا

فواره ملک فهد عربستان، چشمه ثروت سنگاپور، فواره دبی و چشمه رنگین‌کمان مهتاب کره‌جنوبی از بلندترین فواره‌های شهری جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از زمان‌های قدیم، فواره‌ها نمادی از عظمت، زیبایی و خلاقیت انسان بوده‌اند. در گذشته مردم برای رفع نیاز روزانه خود به آب به این فواره‌ها وابسته بودند اما امروزه آب‌نماها به عنوان عنصر زیباسازی شهری ساخته می‌شوند. فواره‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که در ادامه به هشت فواره بزرگی اشاره می‌شود که گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند.

فواره ملک فهد، عربستان سعودی

فواره ملک فهد در جده، ساحل غربی عربستان سعودی، قرار دارد. این ساختار بلندترین فواره در جهان است و آب را به ارتفاع تقریبی ۲۶۰ (۸۵۳ فوت) تا ۳۱۲ متر پرتاب می‌کند. این فواره از آب شیرین استفاده نمی‌کند بلکه از آب شور دریای سرخ بهره می‌برد. فواره ملک فهد که در سال ۱۹۸۵ ساخته شده است با بیش از ۵۰۰ چراغ LED روشن می‌شود.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

فواره دبی، امارات متحده عربی

فواره دبی در دریاچه ۱۲ هکتاری برج خلیفه (مرکز شهر دبی) قرار دارد. این فواره که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است، محیط اطراف را با بیش از ۶۶۰۰ چراغ و ۵۰ پروژکتور رنگی روشن می‌کند و پس از تاریکی، با رقص آب، نور و موسیقی منظره‌ای شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کند.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

چشمه ثروت، سنگاپور

فواره ثروت در شهر سانتک سنگاپور قرار دارد و در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. این فواره دارای ساختاری حلقه‌ای‌شکل است که آب از مرکز آن به سمت بالا پرتاب می‌شود. بازدیدکنندگان این فواره تشویق می‌شوند تا برای موفقیت در اطراف پایه آن قدم بزنند زیرا نمادی از ثروت و زندگی است.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

چشمه رنگین‌کمان مهتاب، کره جنوبی

فواره رنگین‌کمان مهتاب روی پل بانپو در سئول کره جنوبی واقع شده است و طولانی‌ترین فواره پل جهان است که طول آن بیش از ۱۱۴۰ متر (۳۷۴۰ فوت) است. این فواره در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و بیش از ۱۰ هزار چراغ LED و ۳۸۰ نازل دارد که آب را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پرتاب می‌کند.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

فواره جادویی مونتجویک بارسلونا، اسپانیا

فواره جادویی مونتجوئیک یک نمایش خیره‌کننده نور و آب است که در بارسلونای اسپانیا واقع شده است. این فواره در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه بین‌المللی ساخته شد و امروزه با نمایش مسحورکننده رنگ‌ها و موسیقی توجه بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

فواره تروی، رم

فواره تروی یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی رم، ایتالیا است. این فواره در قرن هجدهم ساخته شد و یکی از بزرگترین فواره‌های مدل باروک در جهان است که ۲۶ متر ارتفاع و ۴۹ متر عرض دارد. این فواره در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی نمایش داده شده است و جایگاه خود را به عنوان نمادی از رم و جاذبه‌ای که گردشگران باید از آن بازدید کنند، تثبیت کرده است.

آسیا میزبان بلندترین و زیباترین فواره‌های شهری جهان

کد خبر 733717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.