یکشنبه منتظر تشدید بارش‌ها باشید / کیفیت هوای شهرهای پرجمعیت کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تشدید بارش‌ها طی روز یکشنبه گفت: امروز با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می‌یابد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در سیستان بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه گستره بارش آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد و جمعه در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه با تشدید و گستره بارش در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است و روز چهارشنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می‌یابد.

وی گفت: از پنجشنبه تا یکشنبه در جنوب، جنوب شرق و شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد و امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است و دریای خزر نیز پنجشنبه و یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان صاف و غبار محلی گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۱۷ و کمینه یک سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف در بعدازظهر قسمت ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۹ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 733666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.