درصد بالایی از حوادث ترافیکی در جاده‌های برون‌شهری به علت سرعت بالای خودروها رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: عجله و شتاب در رانندگی عواقب جبران‌ناپذیری برای سایر رانندگان و کاربران ترافیک دارد و برای سالم ماندن در جاده‌های شلوغ رانندگان باید حوصله بیشتری به خرج دهند و به قوانین پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی مولوی اظهار کرد: به طور کلی خطاهای انسانی از مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای به شمار می‌رود و تنها راه پیشگیری از این حوادث، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه انحراف به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی راننده در زمان رانندگی از مهمترین عوامل بروز تصادفات است، افزود: رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت و از سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ در جاده‌ها خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: عجله و شتاب در رانندگی عواقب جبران‌ناپذیری برای سایر رانندگان و کاربران ترافیک دارد، درصد بالایی از حوادث ترافیکی تلخ در جاده‌های برون شهری ناشی از سرعت بالا خودروها و شتاب راننده در رسیدن به مقصد است و رانندگان باید در جاده‌های شلوغ حوصله بیشتری به خرج دهند و به قوانین پایبند باشند.

مولوی خاطرنشان کرد: چنانچه افرادی حرکات مخاطره‌آمیز، سبقت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه داشته باشند، خودروی آنان توقیف و اعمال قانون خواهند شد.

کد خبر 733604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.