مسیر جدید پیاده‌روی در لندن، راهکار شهر برای بهبود سلامت

لندن در پاسخ به رونق پیاده‌روی و افزایش تمایل شهروندان به گسترش فضاهای اختصاصی به پیاده‌روی به راه‌اندازی یک مسیر جدید ۱۵ مایلی برای پیاده‌روی پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل لندن یک مسیر جدید ۱۵ مایلی پیاده‌روی را راه‌اندازی کرده است. اولین «طرح پیاده‌روی اوقات فراغت» لندن سال ۲۰۲۲ توسط سازمان حمل‌ونقل شهر منتشر شد تا مسیرهای پیاده‌روی را بهبود بخشد و مسیرها را گسترش دهد و جوامع لندن را با فضاهای سبز پیوند دهد؛ این طرح شامل ۱۳ اقدام برای بهبود شبکه پیاده‌روی لندن به‌منظور ارتقای مسیرهای موجود برای دسترسی بیشتر به آن‌ها، توسعه مسیرهای جدید برای ارتباط بهتر جوامع با فضاهای سبز و ارتقای بیشتر مجموعه وسیعی از فرصت‌های پیاده‌روی در زمان اوقات فراغت در سراسر لندن می‌شود.

مسیر جدید جوامع بیشتری را به فضاهای سبز متصل می‌کند و به افزایش پیاده‌روی در اوقات فراغت منجر می‌شود که از زمان شیوع بیماری همه‌گیری مشاهده شده است. هدف سازمان یادشده و شهردار شهر تبدیل لندن به قابل پیاده‌روی‌ترین شهر جهان است.

مسیر جدید پیاده‌روی در لندن، راهکار شهر برای بهبود سلامت

توسعه هشتمین مسیر پیاده‌روی در لندن

لندن از زمان همه‌گیری شاهد افزایش ۱۰ درصدی پیاده‌روی در اوقات فراغت بوده است و طبق نظرسنجی‌ها، ۵۷ درصد از اهالی این شهر می‌خواهند که لندن فضاهای اختصاصی پیاده‌روی بیشتری داشته باشد. شهر در جدیدترین اقدام خود این نیاز را برآورده و یک مسیر ۱۵ مایلی جدید را برای لندنی‌ها فراهم می‌کند که از میان بعضی از بهترین فضاهای سبز لندن می‌گذرد. تأمین مالی اجرای این مسیر از محل صندوق خیابان‌های سبز و سالم شهرداری صورت می‌گیرد.

مسیر جدید هشتمین بخش در شبکه پیاده‌روی لندن است و تقریباً ۴۰ منطقه از فضاهای سبز شهر و پنج مسیر پیاده‌روی دیگر را به هم متصل می‌کند. این مسیر در راستای افزایش پیاده‌روی اوقات فراغت در لندن، بهبود سلامت و تندرستی لندنی‌ها و افزایش دسترسی جوامع به فضای سبز و طبیعت ایجاد شده است. شبکه پیاده‌روی لندن یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های پیاده‌روی و گشت‌وگذار در میان شهرهای جهان است.

سازمان حمل‌ونقل لندن مسیر جدید را با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی طراحی و موانعی مانند ستون‌ها را حذف کرده است تا اطمینان حاصل کند همه می‌توانند به این مسیر دسترسی داشته باشند. تابلوهای راهنما در سراسر مسیر جدید مردم را در امتداد خیابان‌ها و مسیرها به سمت فضاهای سبز و آبراه‌ها هدایت می‌کند. دو باغ بارانی جدید نیز برای اجرا برنامه‌ریزی شده است که به کاهش رواناب‌های شهری و جلوگیری از سیل کمک می‌کند. این مسیر پیاده‌روی جدید با افزایش دسترسی به نزدیک به ۴۰ فضای سبز لندن، راهی عالی برای بهبود سلامت و تندرستی اهالی شهر است و به ساخت شهری بهتر برای همه لندنی‌ها کمک می‌کند.

مسیر جدید پیاده‌روی در لندن، راهکار شهر برای بهبود سلامت

کد خبر 733418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.