«کت چرمی» و روایت یک مهمانی شیطانی

کت چرمی درباره یک پدیده شوم اجتماعی پیرامون قاچاق دختران بی‌سرپرست است که توسط مسعود هاشمی‌نژاد نوشته شده و مسائل دختران بدسرپرست یا بی سرپرست را هدف گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چندی قبل، فیلم «کت چرمی» که به موضوعات اجتماعی مثل اعتیاد، قاچاق دختران و … می‌پردازد و در اکران روی پرده در دی ماه امسال، به فروش حدود ۱۵ میلیاردی رسیده بود، وارد شبکه نمایش خانگی شده و به نمایش در آمد؛ فیلمی از حسن میرزامحمدی که در جشنواره سال قبل برای ۱۱ سیمرغ نامزد شد اما فقط یک سیمرغ را کسب کرد.

با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

خطر و دلهره با حضور یک مددکار

فیلم داستان یک مددکار اجتماعی به‌نام «عیسی فرهمند» با بازی جواد عزتی است که حین بازرسی از یک مرکز نگهداری از دختران خیابانی متوجه یک موضوعات عجیبی بین دختران می‌شود.

او تصور می‌کند فردی با نفوذ که پشتیبان مالی چند مرکز نگهداری از این دختران است با سوءاستفاده از آن‌ها درصدد ترانزیت مواد به کشورهای دیگر برای مهمانی به‌نام «کت چرمی» است.

فرهمند که دختر نوجوانش را از دست داده و روی سرنوشت دخترانی همسن و سال دختر خودش حساس است، به‌رغم مخالفت مسئول محافظه‌کارش، به‌دنبال پیدا کردن مدرک برای اثبات ادعایش به دل خطر می‌زند و مقابل گروهی خطرناک می‌ایستد.

در این بین با دختر نوجوانی آشنا می‌شود که شاهدی برای «کت چرمی» است. این موضوع فرهمند را درگیر تنش‌ها و چالش‌های بزرگی می‌کند.

«کت چرمی» و روایت یک مهمانی شیطانی

سارا حاتمی برگ برنده فیلم

فیلم در جشنواره فجر سال قبل برای ۱۱ بخش نامزد سیمرغ شد که فقط سیمرغ بهترین نقش مکمل زن را توسط سارا حاتمی بازیگر نوجوانی که او را پیشتر در فصل اول «زخم کاری» دیده بودیم دریافت کرد.

سوای این موضوع، فیلم به‌رغم پرداختن به سوژه‌ای به ظاهر ملتهب و حساس و حضور عوامل شناخته‌شده‌ای مثل تیم بازیگران شامل جواد عزتی، صابر ابر، رؤیا تیموریان، عباس جمشیدی، ستاره پسیانی و… نتوانست توجه منتقدان و مخاطبان را جلب کند.

نقاط ضعف و قوت کت چرمی

فیلم درامی ساده است که موضوعات مختلفی مثل اعتیاد، قاچاق دختران جوان و … را مطرح می‌کند اما در هیچ‌کدام عمیق و دقیق نمی‌شود و زاویه تازه‌ای به سمت هیچ‌کدام باز نمی‌کند. با این حال ریتم خوبی دارد و کمابیش از تب و تاب نمی‌افتد.

از آن فیلم‌های اجتماعی هم نیست که خیلی تلخ باشد و مخاطب را با حجمی از ناامیدی تنها بگذارد. اما شاید یکی از غیرمنتظره‌ترین نقاط ضعفش بازی‌های فیلم باشد. غیر از سارا حاتمی و ستاره پسیانی که در ایفای نقش و هویت دادن به کاراکتری که بازی کردند موفق بودند بازیگران نام‌آشنای فیلم موفق نبودند.

«کت چرمی» و روایت یک مهمانی شیطانی

جواد عزتی بازی معمولی دارد که چیزی به کارنامه او اضافه نمی‌کند. اما در این بین شخصیت‌پردازی، گریم و حتی اجرای نقش صابر ابر بسیار ضعیف و غیرقابل باور است. با این اوصاف فیلم می‌تواند توجه جامعه را به سمت برخی از معضلات اجتماعی جلب کرده و مخاطب را همراه کند، اما اثری ویژه نیست که حرف و نقلی تازه در عرصه فیلم و سریال داشته باشد.

گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی‌مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رؤیا تیموریان و سیامک احصایی دیگر بازیگران «کت چرمی» هستند.

کد خبر 732666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.