توسعه شهری مادرید با مشورت شهروندان

مادرید اسپانیا از صدای شهروندان برای شکل دادن به توسعه شهری خود با آغوش باز استقبال کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مادرید اسپانیا در مورد طرح‌های توسعه شهری از مشورت ساکنان خود بهره‌مند و خواستار ارائه پیشنهادهایی توسط آن‌ها برای بهبود محله‌های خود شد. شهرداری تأکید کرد که این امر به مسئولان کمک خواهد کرد تا با نیازها و ایده‌های ساکنان برای توسعه محله‌ها آشنا شوند.

مقامات شهر خاطرنشان کردند که اکثر ساکنان خواستار مناطق سبز و زمین‌های بازی بیشتر، ارتباطات بهتر و حضور پررنگ‌تر پلیس هستند. بیش از سه هزار نفر از ساکنان ۱۶ محله تازه‌توسعه‌یافته مادرید در این مشاوره شرکت و ۸۵ درصد آن‌ها اعلام کردند که به‌طور معمول از فضاهای سبز عمومی و ۴۶ درصد آن‌ها از امکانات محلی پیاده‌روی استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، در حالی که اکثریت قابل‌توجهی از پاسخ‌دهندگان به‌طور منظم بیشتر برای وقت‌گذرانی با خانواده و ورزش از مناطق سبز عمومی استفاده می‌کنند، ساکنانی که از این فضاها استفاده نمی‌کنند، از کمبود پوشش گیاهی و بی‌دقتی در نگهداری آن شکایت کرده‌اند. پاسخ‌دهندگان همچنین موضوعات ایمنی، کمبود روشنایی و نیاز به حضور بیشتر پلیس در مناطق عمومی را به‌عنوان نگرانی اصلی ذکر کردند.

توسعه شهری مادرید با مشورت شهروندان

در زمینه ترافیک نیز ساکنان خواستار دسترسی، خطوط دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی بیشتر بودند و اعلام کردند مایلند مقررات ترافیکی بهتر، همچنین فروشگاه‌ها و کافه‌های بیشتری در خیابان‌های بزرگ داشته باشند.

مقامات شهر اظهار کردند که مشاوره با ساکنان در مورد طرح‌های توسعه شهری به مادرید کمک می‌کند تا نیازهای خود را بهبود ببخشد و خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند.

این شهر، اپلیکیشنی به نام Decide Madrid (در مورد مادرید تصمیم بگیرید) را به راه انداخته است که یک پلتفرم آنلاین برای مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری است که توسط شورای شهر مادرید اداره می‌شود. این پلتفرم برای شهروندان طراحی شده تا نگرانی‌های خود را بیان کنند و از طریق ارائه پیشنهادها، رأی دادن به قوانین محلی جدید، بحث‌ها و بودجه‌بندی مشارکتی در امور شهری اظهار نظر کنند.

کد خبر 731859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.