سامانه بارشی در سراسر کشور قوت می‌گیرد / هوای سرد تا پایان هفته ماندگار است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز بارش برف و باران در بعضی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس و بارش پراکنده در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی، به‌تدریج بارش باران برف و وزش باد شدید به جز نوار غربی کل کشور را فرا می‌گیرد و پنجشنبه به‌تدریج در نیمه غربی کشور، آسمان صاف خواهد بود و بارش باران و برف و وزش باد شدید در نوار شرقی، سواحل دریای خزر، البرز شرقی و مرکزی و بعضی مناطق مرکزی کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه بارش در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد و شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام حاکم خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: تا پایان هفته ماندگاری هوای سرد به ویژه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر، خلیج‌فارس و تنگه هرمز متلاطم و مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده برف و مه‌آلود با بیشینه ۴ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، ابری در بعضی ساعت‌ها مه‌آلود و اواسط روز بارش برف با بیشینه ۵ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 731196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.