اصفهان آماده اسکان و ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی

دومین جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و تبادل نظر درباره ظرفیت‌های موجود برای اقامت و ارائه خدمات به گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ با حضور اعضای کمیته‌ها و نمایندگان نهادها و سازمان‌ها مرتبط با ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست برنامه‌ریزی، هماهنگی و بررسی ظرفیت‌های اقامت و ارائه خدمات به گردشگران شهر اصفهان (کمیته اسکان ستاد خدمات شهر اصفهان) امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ با حضور اعضای کمیته و نمایندگان نهادها و سازمان‌ها مرتبط برگزار شد.

۱۰ هتل به تعداد ظرفیت هتل‌های شهر اصفهان افزوده شد

علیرضا رئیسی، نایب رئیس اتحادیه هتل‌داران اصفهان اظهار کرد: سال جاری ۱۰ هتل به تعداد ظرفیت هتل‌های شهر اصفهان افزوده شد، تعدادی نیز در تلاش هستند تا سه هتل دیگر نیز تا پایان سال افتتاح کنند، اما با شرایط بسیار سخت روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان ۲۰۰ هتل فعالیت می‌کند، نوع برخورد با مسافران در جذب و افزایش گردشگران در اصفهان بسیار تأثیر دارد.

آمادگی ۲۵ مهمان‌پذیر در اصفهان برای میزبانی از مسافران

محمد حکمت فر نماینده اتحادیه مهمان‌پذیران شهر اصفهان اظهار کرد: ۲۵ مهمان‌پذیر در اصفهان با ظرفیت ۲۲۰۰ تخت پذیرای مسافران خواهد بود.

وی تصریح کرد: از یک ماه پیش بازرسی‌های بهداشتی از این مراکز اقامتی آغاز شده است.

اصفهان آماده اسکان و ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی

برای تأمین مایحتاج اولیه اسکان در مدارس نیازمند حمایت ستاد هستیم

مهدی منتجب نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: ۶۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از هفت هزار کلاس را فعال کردیم، در نوروزی که پشت سر گذاشتیم ۳۵۰ هزار نفر از مهمانان در این فضا اسکان داده شدند.

وی افزود: با مراکز درمانی فرهنگیان مکاتبات انجام شده تا در تعطیلات نوروز فعال باشند و خدمت ارائه دهند.

منتجب تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز نیازمند مجوز برای طبخ غذا ویژه مسافران هستیم، همچنین در تأمین مایحتاج اولیه اسکان نیازمند حمایت ستاد هستیم.

سال گذشته در حوزه خدمت رسانی به مسافران، هیچ شکایتی نداشتیم

سید مهدی حجازی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان اظهار کرد؛ اتحادیه املاک در شانزده سال گذشته همکاری نزدیکی با ستاد برای خدمت‌رسانی به مسافران داشته است.

وی گفت: سال گذشته در موضوع خدمت رسانی به مسافران هیچ شکایتی ثبت نشده که موجب افتخار است.

حجازی تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار خانه مسکونی در طرح اسکان فعال بودند، تاکنون ۲۷ واحد صنفی املاک برای فعالیت اعلام آمادگی کردند که این رقم قطعاً تا روزهای پایان سال افزایش پیدا می‌کند.

همکاری سامانه ۱۳۷ برای تکمیل ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی

ایمان امینی، نماینده خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: امسال ۱۴ خوابگاه دانشجویی با هزار و ۱۶۵ نفر ظرفیت آماده همکاری با ستاد نوروزی در موضوع اسکان است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ظرفیت خوابگاه‌ها خالی ماند که درخواست می‌کنیم سامانه ۱۳۷ سال جاری در معرفی این ظرفیت اقامتی به مسافران ما را یاری کند، در این راستا نیازمند تبلیغات بیشتری هستیم.

نماینده خوابگاه‌های کارمندی نیز اظهار کرد؛ بازرسی‌ها قبل و حین طرح اسکان در خوابگاه‌های کارمندی انجام می‌شود، درخواست می‌کنیم ما را در پرداخت هزینه‌های انرژی حمایت کنید.

اصفهان آماده اسکان و ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی

اصناف آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی

عباس سلطانی، نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار کرد: لیست اتحادیه‌ها آماده شده است، هر اتحادیه ۱۲ تا ۱۵ صنف خود را برای فعالیت در نوروز مشخص کردند.

وی افزود: هنوز تکلیف رستوران داران برای طبخ در نوروز که مقارن با ماه رمضان است، مشخص نشده، آن‌ها باید از اکنون برای فعالیت در نوروز آمادگی کسب کنند، در این راستا در خواست می‌کنم هر چه زودتر چگونگی وضعیت فعالیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

لزوم ورود دادستانی برای برخورد قانونی با اجاره دهندگان واحدهای مسکونی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

کامران هارونی مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان اظهار کرد: سال گذشته تعداد مسافران. در ۲۸ شهرستان و ۱۱۴ شهر، استان، دو میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بود که یک میلیون و ۸۰ هزار نفر از این تعداد به شهر اصفهان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد از ظرفیت مسافران کل استان در شهر اصفهان اقامت داشتند، افزود: در استان پس از شهر اصفهان، کاشان، نطنز و شهرضا بیشترین ظرفیت اقامت را به خود اختصاص دادند.

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تاکید کرد: در موضوع پارکینگ تدابیر خوبی اندیشیده شود تا مشکل ترافیک در مرکز شهر نداشته باشیم.

هارونی یادآور شد: مشکلی که پارسال در موضوع خانه‌های استیجاری وجود داشت، نارضایتی همسایه‌ها بود که باید برای رفع آن تلاش کرد، در این راستا دادستانی به موضوع اجاره دادن منازلی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و خارج از فرایند موجود اقدام به اجاره دادن خانه‌های خود می‌کنند و موارد ایمنی و بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، ورود کند.

وی با بیان اینکه در هفته نخست و در ایام پیک ورود مسافر، در صورت تکمیل بودن ظرفیت‌های اقامت شهر اصفهان، از شهرهای معین برای اسکان کمک گرفته شود گفت: برای چگونگی صدور مجوز برای طبخ غذا در ستاد سفر استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 731096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.