9 دلیل اینکه چرا خودروهای تویوتا طول عمر بالایی دارند

تویوتا یکی از محبوب ترین برندهای خودرو در سراسر جهان است. اکثر مردم به خودروهای تویوتا قسم می‌خورند زیرا می‌گویند خودروهای تویوتا خودروهایی قابل اعتماد و بادوام هستند.

بنابراین، ممکن است تعجب کنید که چرا تویوتا اینقدر طول عمر بالایی دارد من کمی تحقیق کردم و در اینجا حقایقی است که پیدا کردم!

چرا تویوتاها اینقدر عمر می کنند؟

در این مقاله 9 دلیل مهم برای طول عمر بالای خودروهای تویوتا را آورده ایم

۱- بر روی استقامت تمرکز دارد

یکی از دلایل اصلی ماندگاری طولانی مدت خودروهای تویوتا این است که آنها بر روی دوام خودروهای خود تمرکز می کنند.

تویوتا که یک برند محبوب خودرویی است ، که به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته می شود، سعی می کند با اطمینان از اینکه طراحی هر خودرو تا حد امکان بادوام باشد، به ادعای خود وفادار بماند.

به عنوان مثال، تویوتا به جای سودی که می تواند داشته باشد، بر کیفیت خودروهای خود تمرکز می کند. و یکی از فاکتور های مهم شرکت تولید لوازم یدکی تویوتا اصلی توسط خود کارخانه میباشد که با نام تجاری تویوتا جنیون پارت عرضه میشود که در بازار با عنوان OEM شناخته میشود

از این رو انتظار می رود هر خودروی تویوتا به دلیل دوام طولانی مدت دوام بیاورد که به نوبه خود باعث می شود مشتریانی زیادی داشته باشند.

2. عمر موتور

دلیل بزرگ دیگری که چرا یک ماشین تویوتا به طور معمول عمر طولانی دارد این است که عمر موتور عالی دارد.

خودروهای تویوتا می توانند عمر طولانی خود را مدیون این باشند که برخی از قابل اعتمادترین موتورهای موجود در بازار در نظر گرفته شوند.به عنوان مثال، تویوتا بر انتخاب مواد با کیفیت بالا برای افزایش عمر موتور تمرکز دارد.

به این ترتیب، انتظار می‌رود اکثر تویوتاها موتورهای بادوام داشته باشند، که معمولاً برای کار کردن خودرو به آن تکیه می‌کند.

برای مثال با تمامی این تعاریف، نباید از مشکلات ماشین هم غافل شد. اولین و مهم‌ترین مورد بحث هزینه‌های نگهداری است. البته تویوتا کمری یکی از کم‌استهلاک‌ترین گزینه‌ها در میان کل رقبا محسوب می‌شود اما این به معنای عمر بی‌نهایت قطعات نخواهد بود و مسلماً نسخه‌های قدیمی‌تر با کارکردهای بالا (بخصوص در شرایط نگهداری نامناسب) به قطعات مختلفی نیاز پیدا میکنند که قیمت آنها نسبتاً گران است. هرچند باز هم باید تاکید کنیم که در سن و سال و شرایط نگهداری مشابه، تویوتا کمری از رقبای کره‌ای همچون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما سرزنده‌تر خواهد بود

یکی از دلایل انتخاب کمری در ایران قیمت لوازم یدکی کمری میباشد که نسبت به طول عمر بالای قطعات هزینه مقرون به صرفه ای پرداخت میشود

3. تست های زیاد

یکی از راه‌هایی که یک خودروی تویوتا می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد این است که هر طراحی خودرو قبل از عرضه به بازار، آزمایش‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد.

به طور کلی، تویوتا نمونه های اولیه بسیاری را برای مراقبت از هرگونه آسیب یا مشکلی که ممکن است در خودرو رخ دهد تولید خواهد کرد.

این بدان معناست که تویوتا هزاران آزمایش را برای تأیید کیفیت ساخت، عملکرد و ایمنی خودروها انجام خواهد داد.

از آنجایی که این تست‌ها قبل از فروش تویوتا روی خودروها انجام می‌شود، اکثر دارندگان تویوتا می‌توانند انتظار مشکلات کمی داشته باشند یا هیچ مشکلی نداشته باشند و خودروهای خود را برای مدت طولانی‌تری داشته باشند.

به عنوان مثال، سایر برندهای خودرو مانند آلفارومئو احتمالاً تست کافی روی خودروهای خود انجام نمی دهند، که باعث می شود مردم فکر کنند که قابل اعتماد نیستند، به خصوص که اغلب فراخوان دارند.از سوی دیگر، خودروهای تویوتا به خوبی تست شده و مهندسی شده اند، به همین دلیل است که خودروهای تویوتا فراخوان کمتر و عمر طولانی تری دارند.

9 دلیل اینکه چرا خودروهای تویوتا طول عمر بالایی دارند

4. تحقیق فشرده

تویوتا قبل از انجام آزمایش‌های مختلف برای اطمینان از کارکرد خودرو، بر تحقیقات فشرده در مورد طراحی هر خودرو تمرکز می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه ویژگی‌های خودرو کار می‌کنند.

به طور کلی، تویوتا یک تیم تحقیقاتی عالی دارد که زمان زیادی را به طراحی هر خودرو اختصاص می دهد.

از آنجایی که تویوتا به عنوان یک برند خودروی قابل اعتماد شناخته می شود، می توانید انتظار داشته باشید که تویوتا بهترین تیم تحقیقاتی ممکن را برای حفظ این تصویر استخدام کند.

5. مواد و متریال عالی

یکی دیگر از دلایل متداول که چرا تویوتا می تواند سال ها دوام بیاورد این است که تویوتا از مواد عالی ساخته شده است.

به طور کلی می توان انتظار داشت که یک خودروی تویوتا از انواع فولادی مانند فولاد ملایم، فولاد گالوانیزه و فولاد با استحکام فوق العاده بالا ساخته شود.

سایر برندهای خودرو ممکن است برای استفاده از مواد با کیفیت پایین تر مانند پلاستیک و لاستیک که به سرعت فرسوده یا می شکنند، صرفه جویی کنند.با این حال، تویوتا ترجیح می دهد از بهترین مواد ممکن برای خودروهای خود استفاده کند و از آنجایی که موادی مانند فولاد عمر طولانی تری دارند و دوام بیشتری دارند، خودروی تویوتا به طور کلی دوام بیشتری خواهد داشت.

6. تمرکز بر اصول

بیشتر برندهای خودرو دوست دارند نوآور باشند و چیزهای جدیدی را امتحان کنند تا خودرو را متمایز کنند، اما این اغلب به قیمت عملکرد واقعی خودرو تمام می شود.

به عنوان مثال، سایر خودروسازان ممکن است روی افزودن فناوری جدید خودرو تمرکز کنند و در عین حال عملکرد خودرو را فراموش کنند.

با این حال، این مورد برای تویوتا نیست زیرا تویوتا یک برند خودروی ژاپنی است که تمرکز زیادی روی تکمیل اصول اولیه خودرو دارد.

تویوتا همچنان روی ارکان ایجاد یک خودرو خوب متمرکز است که عبارتند از: قابلیت اطمینان، دینامیک رانندگی، موتور و کیفیت ساخت.

اگرچه این امر باعث شده است که خودروهای تویوتا از نظر زیبایی شناختی کمتر از سایر برندهای خودرویی به نظر برسند، انتظار می‌رود تویوتا آنها را در کنار هم نگه دارد.

7. به روز رسانی کمتر

در حالی که این می تواند به عنوان یک چیز خوب و یک چیز بد در نظر گرفته شود، اما به روز رسانی کمتر تویوتا برای خودروهای خود یکی از ویژگی های بزرگ این است که چرا تویوتا برای مدت طولانی دوام آورده است.تویوتا معتقد است که اگر خودروهایشان خوب کار کنند، نیازی به به روز رسانی آن ها برای همگام شدن با روندها نمی بینند.

تویوتا به طور کلی سعی کرد تا زمانی که ممکن است به طراحی آزمایش شده و آزمایش شده خود پایبند بماند تا زمانی که مجبور به انجام یک طراحی جدید شود.

8. توجه به جزئیات

همانطور که قبلاً گفته شد، تویوتا یک برند خودرویی ژاپنی است و اکثر کشورهای ژاپنی به شدت روی جزئیات تمرکز می کنند.

اکثر خودروهای تویوتا اغلب بیش از حد مهندسی شده اند، زیرا این شرکت به عرضه خودروهایی که فقط "خوب" هستند، اعتقادی ندارد، که اغلب به این معنی است که آنها خودروهایی با طول عمر بیشتر تولید می کنند.

9. قطعات دست ساز

اگرچه تویوتا از اتوماسیون برای تولید قطعات خودرو استفاده می کند، اما هر قطعه هنوز توسط افراد حرفه ای ساخته می شود که به دوام بیشتر قطعات خودرو کمک می کند.

نتیجه

تویوتاها عمر طولانی دارند زیرا خودروهای بادوام و قابل اعتمادی هستند که از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند.

علاوه بر این، تویوتا یک برند خودروسازی ژاپنی است و مانند اکثر شرکت های ژاپنی، تویوتا نیز در تولید هر خودرو به جزئیات و دقت زیادی توجه می کند.

کد خبر 731046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
    2 0
    ممنون بابت این مقاله امید است روزی این عملکردهای عالی رو در داخل ایرانمون ببینیم