بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی نصف‌جهان ثبت جغرافیایی و جهانی شده است

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی نصف‌جهان ثبت جغرافیایی و جهانی شده است که در این جشنواره سعی داریم آن را با خلاقیت ترکیب کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین شریعتی امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در نخستین رویداد علمی و مهارت‌افزایی دومین جشنواره صنایع دستی خلاق «خلاقیت نوآوری در صنایع دستی» با همکاری اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اظهار کرد: این جشنواره سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد و سال جاری نیز دومین دوره آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرداری اصفهان تلاش می‌کنیم کیفیت را از نظر نحوه بررسی آثار و درج خلاقیت در آثار راه‌یافته به جشنواره ارتقا دهیم، افزود: افزایش ۱۳۰ درصدی در میزان جوایز را داشتیم و در ۹ رشته نیز برگزیده خواهیم داشت که در این راستا آثار در سه مرحله شامل هنرآموزان و هنرجویان داوری خواهد شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در اصفهان، به‌عنوان یکی از شهرهای خلاق صنایع دستی کنار یکدیگر هستیم و بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی نصف‌جهان ثبت جغرافیایی و ثبت جهانی شده است که در این جشنواره سعی داریم آن را با خلاقیت ترکیب کنیم.

شریعتی اضافه کرد: خلاقیت موضوعی ذهنی است و زمانی به‌وجود می‌آید که یک پدیده آشنا و مشخص از یک زاویه ناآشنا و غیرمشخص نگریسته یا دیده شود که مثال این موضوع ارشمیدس و قانون آن است، در حالی که نوآوری چیز عینی است.

وی تصریح کرد: آنچه که کمک‌کننده خواهد بود، تغییر زاویه‌دید به صنایع دستی است که بر کیفیت آثار می‌گذارد و تکنیک‌های مختلفی همچون بارش افکار و مورفولوژیک نیز در این باره وجود دارد.

کد خبر 731000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.