مناطق سردسیر و کوهستانی سفیدپوش می‌شود / گرما در راه آسمان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود، گفت: دمای هوا از امروز تا پایان هفته در بیشتر منطقه کشور افزایش خواهد یافت.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و شمال و ارتفاعات تهران و البرز، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و از اواخر وقت جمعه، بارش در نوار شمالی کشور آغاز می‌شود و گستره آن شنبه مناطق شمال غرب، غرب، مرکز استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است، تصریح کرد: سرعت وزش باد امروز و فردا در شرق و جنوب شرق و شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد و در بعضی از مناطق موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از امروز تا پایان هفته در بیشتر منطقه کشور افزایش خواهد یافت و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه به تناوب مواج پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۵ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۶ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 729625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.