توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

توسعه خانه‌های ۱۲۳ واحدی مقرون‌به‌صرفه و پایدار برای افراد و خانواده‌ها، سالمندان و توان‌خواهان در ونکوور در حال انجام است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ونکوور در همکاری با شرکت ساختمان‌سازی وین در حال توسعه خانه‌های پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای افراد و خانواده‌های کم و متوسط درآمد، سالمندان و توان‌خواهان است. خانه وین با اجزای ساختمانی پایدار ساخته خواهد شد و از یک دوقلوی دیجیتال برای آزمایش و بهینه‌سازی اجزا و سیستم‌هایی مانند جریان هوای غیرفعال استفاده خواهد کرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا به‌طور گسترده در حال مستندسازی این پروژه است و وین اتریش از طریق یک طرح همکاری به‌اشتراک‌گذاری دانش در آن مشارکت دارد تا ونکوور شاهد پیاده‌سازی یک پروژه مسکن مقرون‌به‌صرفه مشابه با این شهر باشد. شهرها و محققان همکار در این پروژه برای ایجاد نوآوری در طراحی پایدار مسکن مقرون‌به‌صرفه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در ونکوور

خانه‌ها در قلب محله‌ای پر جنب‌وجوش و دوستدار خانواده در شرق ونکوور واقع شده و شامل ۲۹ واحد استودیویی، ۳۷ واحد یک‌خوابه، ۳۵ واحد دوخوابه، ۱۶ واحد سه‌خوابه و شش واحد چهارخوابه خواهد بود. ۱۰ درصد واحدها برای افراد دارای معلولیت در دسترس خواهد بود و همه به‌صورت سازگار با نیازهای آن‌ها ساخته خواهد شد. ساکنان با یک پیاده‌روی کوتاه به بخش‌های خدماتی، مدارس، حمل‌ونقل عمومی، مرکز اجتماعی، پارک و منطقه تفریحی دسترسی خواهند داشت.

اهداف پایداری خانه‌های مقرون‌به‌صرفه ونکوور

خانه‌سازی وین تضمین‌کننده تعهد ونکوور به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار در مقابله با بحران قیمت مسکن در این شهر است و از طریق مشارکت‌های قوی و تمرکز بر طراحی کم‌مصرف، آینده‌ای را شکل می‌دهد که در آن زندگی مقرون‌به‌صرفه برای همه ونکووری‌ها یک واقعیت خواهد بود.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

هدف سازمان خانه‌سازی وین دستیابی به اهداف پایداری قابل‌توجه است و در این راستا با استفاده از چوب انبوه و قطعات پیش‌ساخته دیوار، کف و سقف موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول ساخت‌وساز، ذخیره کربن و کاهش ۷۵ درصدی زباله‌های ساختمانی از ارسال به محل‌های دفن زباله می‌شود. ساخته‌های این شرکت همچنین با کاهش مصرف انرژی سالانه تقریباً ۵۲ درصدی همراه است. استفاده از وسایل برقی و گرمایش پاک در آن‌ها نیز انتشار گازهای گلخانه‌ای را نزدیک به ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

خانه وین با طراحی برای تعویض اجزای مدولار و جداسازی قطعات در پایان عمر به جای تخریب، برای نسل‌های بعدی به‌عنوان مدلی برای آزمایش استراتژی جداسازی قطعات عمل خواهد کرد. به این ترتیب می‌توان بسیاری از اجزای ساختمان را بازیافت و مجدداً استفاده کرد و در عین حال انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داد. این رویکرد به ونکوور کمک می‌کند تا با استفاده از اجزای ساختمانی پایدار، از محیط زیست خود محافظت کند و آلودگی آب‌وهوا، همچنین هزینه‌ها را برای ساکنان کاهش دهد.

توسعه خانه‌های مقرون‌به‌صرفه پایدار در ونکوور

انتظار می‌رود که ساخت‌وسازها تا پاییز ۲۰۲۵ تکمیل شود و ساکنان آن اندکی پس از افتتاح به آنجا نقل مکان کنند.

کد خبر 729074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.