8 نکته که هر دختر پیش از ازدواج باید بداند
8 نکته که هر دختر پیش از ازدواج باید بداند

دوستان و اعضای خانواده مانند خواهر و برادرتان به هیچ عنوان نمی توانند نقش یک مشاور خوب را برای شما ایفا کرده و نظرات درست و دقیقی در رابطه با تصمیمتان برای ازدواج بدهند. قضاوت آنها احساسی و اغلب موارد به دور از منطق کامل است.

ازدواج به عنوان نقطه عطف در زندگی هر فردی محسوب می‌شود. حتی اگر جز آن دسته از دخترانی هستید که در مراحل مختلف زندگی تصمیمات درستی گرفته‌اید، شاید در مرحله ازدواج انتخاب اشتباهتان شما را وارد دنیای دیگری کند که هیچ‌گاه انتظارش را نداشتید. بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای این انتخاب سخت و حیاتی زندگی‌تان، پیشنهادات مشاوران مرکز مشاوره ازدواج آویژه را با دقت خوانده و اجرا کنید:

برای هر فردی موفقیت در ازدواج تحت تاثیر دو فاکتور بسیار مهم است:

  1. طول رابطه و مدتی زمانی که دو نفر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
  2. کیفیت رابطه و نوع تعاملی که زن و مرد در این دوران با هم دارند.

بهتر است پیش از هر گونه اقدامی برای عهد بستن با یک فرد به عنوان همسر و شریک زندگی‌تان و برای آنکه رابطه ماندگارتر و با کیفیت‌تری را آغاز کنید، این موارد را حتما مد نظر قرار دهید:

1. بررسی میزان سازگاری‌تان با یکدیگر

قبل از هر گونه تعهدی، سعی کنید در روابط قبل از ازدواجتان با فرد مورد نظر میزان سازگاری‌تان را مورد بررسی قرار دهید. ببینید چقدر در زمینه چهار عنصر زیر با یکدیگر تفاهم داشته و خواسته‌هایتان در تضاد با یکدیگر نیست:

هرچه قدر که تعارض شما با فرد مورد نظرتان در زمینه چهار مولفه بالا بیشتر باشد به معنای آن است شما با یکدیگر سازگار نبوده و انتخاب درستی را انجام نداده‌اید.

نکته:

لزومی ندارد که در این موارد شما و خواستگارتان دیدگاه هایی کاملا شبیه به یکدیگر داشته باشید، همین که اهداف، ارزش‌ها و باورهایتان در یک راستا باشد، کفایت می‌کند. بنابراین بهتر است در این مورد حساسیت زیادی از خود نشان ندهید.

2. وضعیت مالی همسر آینده‌تان را بسنجید:

این توصیه به معنای آن نیست که به عنوان یک دختر در انتظار فردی برای ازدواج باشید که بی‌نهایت ثروتمند و دارا است. خیر. شما باید فردی را به عنوان همسرتان انتخاب کنید که بتواند پاسخگوی اکثر نیازهای شما باشد.

جدا از این هر چه که خانواده شما و انتخاب مورد نظرتان از نظر مالی در یک سطح باشند، ارتباط سالم‌تری بینتان شکل گرفته و اختلافات بر سر مشکلات مالی کمتر می‌شود.

نکته: حواستان به این موضوع باشد که اگر شما دختر ولخرجی هستید، حتما همسری را برای خود انتخاب کنید که مجبور نباشید در زندگی مشترک آینده مداوم با وی بر سر خساستش و یا مشکلات مالی که دارد، بحث و جدل کنید.

نکاتی که قبل ازدواج باید بدانیم

3. موقعیت و سطح خانواده همسرتان را بررسی کنید:

بدون تعارف به شما بگوییم، این جمله که "من می‌خواهم با خودش زندگی کنم و با خانواده‌اش کاری ندارم"، جمله ای کاملا اشتباه است. شک نداشته باشید که پیشینه خانوادگی همسر شما تاثیرات قابل توجهی بر شخصیت و باورهای وی و نوع رفتارش در آینده با شما خواهد داشت.

پس قبل از آنکه بله را بگویید. اجازه دهید خانواده شما تحقیقاتی را در مورد خانواده خواستگارتان انجام دهند.

نکته: به هیچ عنوان اجازه ندهید، احساسات شما مانع از تصمیم گیری های عاقلانه تان در این زمینه شود. گاهی اوقات وابستگی شما نسبت به فردی شکل می گیرد که از نظر سطح و موقعیت خانوادگی به هیچ وجه با یکدیگر قابل مقایسه نیستید.

سعی نکنید خودتان را فریب داده و انتخاب اشتباهی داشته باشید. از همین ابتدا تصمیمتان را تغییر دهید.

4. تصمیمات فعلی خواستگارتان برای شروع زندگی مشترک را بدانید:

در مراحل خواستگاری خیلی از موضوعات هست که به کل نادیده گرفته می شوند، حال آنکه بسیار مهم هستند. به عنوان مثال مکان زندگی شما می تواند برای هر دو نفرتان از اهمیت بالایی برخوردار باشد. بهتر است از بزرگترهای خود بخواهید تا در این موارد با خانواده فرد مقابل به صراحت صحبت کرده و شرایط آنها و تصمیماتی که اتخاذ کرده‌اند را بدانند.

نکته:

اگر فرد مقابل شما در پاسخ به سوالتان در مورد برنامه ریزی و اهدافش برای آینده زندگی تان جواب روشن و واضحی به شما نمی دهد، باید کمی با دقت بیشتری در مورد تصمیم گیری تان دقت کنید. افراد موفق همیشه برای آینده خود برنامه ریزی کرده و هدف مشخصی دارند.

اگر به دنبال بهترین مشاوره خانواده خوب 24 ساعته هستید با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

5. با سبک زندگی طرف مقابلتان آشنا شوید:

لایف استایل و یا سبک زندگی همسر شما نقش مهمی در نوع رابطه‌تان در جریان زندگی زناشویی دارد. بهتر است پیش از آنکه به خواستگاری وی جواب مثبت دهید، حتما از عادت‌هایی که در زندگی شخصی اش دارد، با خبر شوید.

از او بپرسید که در اوقات فراغتش چه کارهایی انجام می دهد، دوستانش تا چه اندازه در روابطش با سایرین نقش دارند و اصولا چه میزان از وقتش را با خانواده سپری می کند و اینکه چقدر اهل معاشرت با دیگران است.

نکته: رسم و رسومات خانوادگی خواستگارتان را هم حتما مورد توجه قرار دهید. این موضوع به خصوص برای ازدواج هایی که طرفین از دو شهر مختلف با فرهنگ های مختلف با یکدیگر آشنا می شوند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرایط قبل از ازدواج

6. از اهدافتان برای وی بگویید و اهدافش را بپرسید:

گاهی اوقات ممکن است شما قصد داشته باشید بعد از ازدواج در جریان زندگی مشترک خود اقداماتی را برای رشد فردی تان انجام دهید.

به عنوان مثال قصد ادامه تحصیل دارید و یا اینکه دوست دارید بیشتر به عنوان یک زن شاغل به شما نگاه شود تا یک زن خانه دار. لطفا در زمان آشنایی و مراسم خواستگاری خود خیلی جدی در مورد این مسائل با همسرتان صحبت کنید. گاهی اوقات فرد مقابل ترجیح می‌دهد شما در خانه مانده و از ادامه تحصیل شما هم راضی نیست.

نکته:

دیدگاه وی را در مورد بچه دار شدن بپرسید. اگر قصد به دنیا آوردن فرزند را ندارید و یا اینکه قصد ندارید در ابتدای زندگی مادر شوید. حتما این موارد را به فردی که قرار است شریک زندگی شما شود، اطلاع دهید.

7. در مورد نوع احساستان نسبت به وی صادق باشید:

احساس مثبت شما نسبت به همسر آینده تان بسیار حائز اهمیت است. اینکه به وی علاقه مند باشید و تفکرتان در مورد او مثبت باشد، به میزان زیادی بر کیفیت رابطه شما تاثیر می گذارد. سعی کنید فردی را که برای زندگی انتخاب می کنید، از نظر احساسی و عاطفی مورد تاییدتان باشد و احساسات منفی در مورد وی نداشته باشید.

نکته:

توجه به این موضوع به خصوص در ازدواج های سنتی بسیار حائز اهمیت است. نباید به هیچ عنوان انتخابی را برای شروع زندگی مشترک خود داشته باشید که تحت تاثیر اجبار اطرافیان و خانواده تان باشد.

8. اهمیت و نقش مشاوره را دست کم نگیرید:

بهتر است پیش از آنکه به فردی برای ازدواج پاسخ مثبت دهید،به یک مشاوره برای ازدواج مراجعه کرده و حتما سعی کنید چند جلسه ای را به صورت فردی و سپس دو نفره نزد مشاورتان صحبت کنید. مراجعه به یک مشاور از آن جهت موثر است که می تواند ضمن بررسی عادات، روحیات و شخصیت شما و طرف مقابلتان میزان تفاهم و سازگاری شما را با یکدیگر تشخصی داده و هر دو نفرتان را در این زمینه که چقدر انتخاب درست و منطقی انجام داده اید راهنمایی کند.

نکته: دوستان و اعضای خانواده مانند خواهر و برادرتان به هیچ عنوان نمی توانند نقش یک مشاور خوب را برای شما ایفا کرده و نظرات درست و دقیقی در رابطه با تصمیمتان برای ازدواج بدهند. قضاوت آنها احساسی و اغلب موارد به دور از منطق کامل است.

  • حرف آخر:

مشاوران مرکز مشاوره تلفنی خانواده آویژه به شما به عنوان دختری که قصد ازدواج و آغاز زندگی مشترک را دارید چند توصیه مهم و اساسی می‌کنند که بهتر است در زمان تصمیم گیری برای ازدواج به این توصیه ها عمل کنید:

  1. عجولانه تصمیم نگیرید.
  2. احساسی رفتار نکنید.
  3. با افراد صاحب نظر مشورت کنید.
  4. در زمان انتخاب همسر کاملا خودخواه باشید.
  5. خود واقعی تان را نشان دهید و جلب توجه نکنید.
  6. صادق باشید به هیچ عنوان حقیقتی را که می تواند در آینده زندگی شما موثر باشد، کتمان نکنید.
  7. به ازدواج به چشم بزرگترین انتخاب زندگی نگاه کنید نه یک تصمیم منطقی و کوتاه مدت.
کد خبر 729050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.