تعداد اتوبوس‌های شهر زنجان باید به ۴۰۰ دستگاه برسد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: برای برطرف کردن نیاز شهر؛ تعداد اتوبوس‌های شهر زنجان باید به ۴۰۰ دستگاه برسد.

سعید نجفی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: یکی از مسائل محوری و مهم که در شهرداری و شورا پیگیری می‌شود؛ بحث حمل و نقل درون شهری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: در این حوزه با افزایش ون‌های سفید و همچنین اتوبوس‌های جدید تلاش شد که نیاز شهر برطرف شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان گفت: البته معتقدیم هنوز نیاز شهر برطرف نشده و برای اینکه سرانه جمعیت با سرانه ناوگان همخوانی داشته باشد؛ باید تعداد اتوبوس‌ها با ۴۰۰ دستگاه برسد.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر زنجان شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: با اقداماتی که در حال انجام است تغییرات اساسی در روند خدمات‌دهی اتوبوس‌ها خواهیم داشت.

نجفی گفت: امسال ۱۰ دستگاه مینی‌بوس از مجموع ۳۶ دستگاه، ۲۳ دستگاه ون از مجموع ۲۵ دستگاه و ۱۸ دستگاه از مجموع ۴۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شده است و حتی به سه نقطه‌ای که تحت پوشش خدمات رسانی شهرداری نیستند هم اتوبوس اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره برای آمادگی شهر زنجان در عملیات زمستانه و برف‌روبی ۱۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و ۲ دستگاه برف‌خور توسط شهرداری خریده شده است، بیان کرد: ما نیز در انتظار بارش برف هستیم که هم این نعمت الهی را شاهد باشیم و هم از این تجهیزات استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه تنها موضوعی که مانع از انجام یک سری کارهای ترافیکی شده عدم ابلاغ طرح ترافیک هسته مرکزی شهر از سوی شورای ترافیک استان است، گفت: به محض ابلاغ این مصوبه شهرداری اقدامات مربوط به اصلاح خطوط و همچنین هوشمندسازی را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 728731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.