وضعیت حمل‌ونقل عمومی زنجان بهبود می‌یابد

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به محدودیت تردد در روزهای پایانی سال گفت: ساماندهی ترافیک و بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی این شهر در دستور کار شورای ششم است.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه نحوه اجرای مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک برای محدودیت تردد در شهر زنجان در ایام پایانی سال در شورا کارشناسی شده است، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، کمیته فنی شورای ترافیک استان، مصوبه‌ای درباره طرح پیشنهادی پلیس راهور برای محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر، به شورای اسلامی شهر برای اجرا ارسال کرد.

وی افزود: با توجه به دخیل بودن کنترل خودرویی توسط پلیس راهور، اعضای شورا طرح پیشنهادی خود را برای اجرای محدودیت ترافیکی به شورای اسلامی شهر ارائه دادند که در این طرح نقاطی برای جلوگیری از ورود خودروهای شخصی به محدوده ترافیکی در ساعات خاصی از روز مشخص شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه کارشناسی این مصوبه به صورت مستقیم از طریق قانون بر عهده پلیس راهور استان است، شورای اسلامی شهر آمادگی خود را برای همکاری جهت رفاه حال شهروندان برای جلوگیری از ترافیک شهری و تشویق شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعلام کرد.

وی نخستین گام برای اصلاح ترافیک شهر زنجان را ایجاد پل‌های همسطح در مسیر شهیدان کریمی (محور آرامستان) دانست و افزود: سال آینده، سال ساماندهی ترافیک شهری و حمل‌ونقل خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: مناسب‌سازی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدیدی که در ناوگان حمل‌ونقل شهری استفاده خواهد شد، برای معلولان نیز رعایت شده است.

به گزارش ایمنا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی جزو مطالبات مردمی بود و خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی همواره از اولویت‌های مدیریت شهری عنوان می‌شود که در این راستا خرید و افزایش ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این راستا انجام شد و از این تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری و ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تأمین شده است؛ همچنین ۳۶ دستگاه مینی‌بوس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت آماده تحویل است، ۱۲ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است و ۲۵ دستگاه ون نیز در آینده تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 642493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.