تداوم بارش برف و باران در کشور / دمای هوا افت می‌کند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارش برف و باران در کشور از کاهش محسوس دما در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس، فارس، بوشهر، مرکز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات، بارش برف خواهد شد.

وی افزود: شنبه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق و در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از یزد بارش ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و نوار شرقی، دوشنبه و سه‌شنبه در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز کشور، جنوب و نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست، روز شنبه نیمه غربی و یکشنبه در نیمه شرقی به ویژه شمال شرق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و امروز خلیج فارس و تا دوشنبه دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری و رگبار باران، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، آسمان قسمتی ابری به تدریج صاف، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۵ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 728604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.