آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن / بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت مسیر (رفت و برگشت)

محورهای شمالی بدون هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا استاندارد

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا، گلشهر و کمال شهر

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا رضی آباد

آخرین وضعیت جوی

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری و کردستان

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، لرستان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام و خوزستان

محورهای مسدود غیرشریانی

محور پونل - خلخال

محور هشتگرد - طالقان

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه - تویسرکان

وازک - بلده

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن / بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان

بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان کشور

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار کرد: ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حد فاصل پل فردیس تا پل کلاً، آزادراه ساوه - تهران حد فاصل نسیم شهر تا رضی آباد و محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع نیمه سنگین گزارش شده است.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور افزود: در بعضی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی و کردستان بارش پراکنده برف و باران مشاهده شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: بارش باران در بعضی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، لرستان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام و خوزستان اعلام شده است.

شیرانی ادامه داد: در این شرایط رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیر چرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است، رعایت فاصله طولی مناسب، رانندگی با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.

وی گفت: اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پر بودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به شماره ۱۲۰ خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافران پیش از شروع سفر با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن / بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان

بارش‌ها در بیشتر استان‌ها اوج می‌گیرد

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز بارش رخ می‌دهد که این مناطق شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، قزوین، البرز، بعضی مناطق تهران و قم خواهد بود و در این استان‌ها شاهد بارش باران و برف، در بعضی مناطق گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما هستیم.

وی افزود: امروز در تهران و کرج تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و به‌تدریج با ناپایدار شدن وضعیت جوی، در بعدازظهر آلاینده‌ها کاهش می‌یابد، در اصفهان نیز از اواخر وقت پنجشنبه روند کاهش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه گستره بارش به شمال شرق، بعضی نقاط شرق و جنوب کشور نیز کشیده می‌شود و علاوه بر استان‌های ذکر شده، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، بعضی مناطق یزد و خراسان جنوبی، بوشهر و غرب خلیج‌فارس و سواحل خوزستان و بوشهر و بیشتر مناطق استان فارس غیر از جنوب شرق آن بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: بیشینه مقدار بارش طی روز جمعه در لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، جنوب کردستان و مرکزی خواهد بود و جمعه بارش برف نمود بیشتری نسبت به روز قبل پیدا خواهد کرد و مناطق گسترده‌ای از غرب و شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز و زاگرس شمالی و مرکزی شاهد برف خواهد بود.

کولاک برف در نوار شمالی کشور

وی با بیان اینکه روز شنبه عمده فعالیت این سامانه در غرب و شمال غرب و نوار شمالی کشور است، گفت: علاوه بر موارد ذکر شده در بعضی مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق نیز بارش رخ می‌دهد و بیشینه بارش در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و در بعضی مناطق نیمه شمالی استان فارس خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شنبه در نوار شمالی کشور وزش باد شدید و کولاک برف رخ خواهد داد و یکشنبه و دوشنبه ضمن تضعیف سامانه بارشی در بعضی مناطق نیمه شمالی کشور شامل مناطق غربی، مرکزی، شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی و مرکزی و بعضی نقاط شرق و جنوب شرق کشور، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: طی ابتدای این هفته تاکنون افزایش دمایی که در بیشتر مناطق کشور رخ داده بود با ورود این سامانه و شروع بارش به‌تدریج کاهش می‌یابد و پس از عبور سامانه بارشی در این چند روز اخیر، حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه افت دما و برگشت دمای هوای بیشتر مناطق کشور به حالت زمستانه را پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: جمعه در بعضی نقاط خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد و شنبه در استان‌های مرکزی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی وزش باد شدید رخ می‌دهد به‌خصوص در مناطقی که بارش وجود نداشته است، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه اواخر وقت و صبح دوشنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد و از اواخر وقت چهارشنبه تا ظهر شنبه، خلیج‌فارس و از اواخر روز پنجشنبه تا یکشنبه، دریای خزر مواج و متلاطم است.

کد خبر 728451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.