دانش‌آموزان باید با دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی آشنا شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیئت امنایی باید با دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیئت امنایی باید با دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی آشنا شوند، افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب دستاوردهای بزرگی داشته که به درستی برای دانش‌آموزان تبیین نشده است و ما وظیفه داریم این قشر را با پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور آشنا کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را در مسیر تقویت فعالیت‌های تربیتی در مدارس غیردولتی تأثیرگذار دانست و گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۵۰۰ نفر دانش‌آموز نخبه علمی فرهنگی مدارس غیردولتی و هیئت امنایی در اردوی راهیان پیشرفت شرکت کرده‌اند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تحصیلی تعداد دیگری نیز از دانش‌آموزان این مدارس به برنامه اردویی راهیان پیشرفت اضافه خواهند شد.

حضور بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز در اردوی راهیان پیشرفت

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶ اتوبوس و ۱۵۰۰ دانش‌ آموز نخبه علمی فرهنگی از مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، یزد، فارس، قزوین و تهران به مقصد کاشان و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان به بیرجند اعزام شده‌اند، تصریح کرد: در این اردوها دانش‌آموزان ضمن بازدید از پایگاه‌های پهپادی، کارخانه‌های صنعتی و سایت‌های هسته‌ای با پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور آشنا شده‌اند.

محمودزاده با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا دانش‌آموزانی کنشگر و حساس نسبت به مسائل جامعه تربیت کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به تقویت تمام ساحت‌های سند تحول بنیادین و پرورش از اهداف جدی این سازمان است.

کد خبر 728243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.