دشمن به دنبال اعتبارزدایی و القای حس ناامیدی برای کاهش میزان مشارکت است

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: دشمن و رسانه هایش به همه توان به دنبال اعتبارزدایی و القای حس ناامیدی است تا روی میزان مشارکت مردم در انتخابات در اسفندماه امسال تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا امروز _دوشنبه بیست و سوم بهمن_ در گردهمایی سیاسی تبیینی اظهار کرد: مردم در نظام مقدس اسلامی نقش محوری و اساسی دارند و در پیروزی و پیشبرد انقلاب هم نقش آفرینی کرده اند.

به گفته وی، در طول تاریخ اتفاقات زیادی رخ داده که نقش مردم در آنها قابل ملاحظه است؛ سال‌ها قبل در روز عاشورا شیخ فضل الله را به ناحق اعدام کردند در حالی که دسته عزاداری در همان روز از کنار این صحنه عبور می‌کرد و بی تفاوت بود.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان ادامه داد: این نشان می‌دهد که دسته عزاداری که سکولار باشد و انگیزه دین و میهن نداشته باشد سکولار است و در حالی که حرف حق بر دار می‌رود او به راه و مسیر اشتباهش ادامه می‌دهد و بی تفاوت عبور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام وقتی مبعوث شدند خیلی از مظلومان، محرومان و ستم‌دیدگان به آن حضرت و دین او گرایش پیدا کردند، افزود: امام راحل مردم را در اداره کشور و سرنوشت خودشان سهیم کرد، پس این هنر انقلاب و جمهوری اسلامی بود که مردم را در ارکان و اجزای خود سهیم کرده و ما از آن به قدرت نرم تعبیر می‌کنیم.

سردار فدا اظهار کرد: ۴۵ سال است این هنر که همان قدرت نرم است کشور را از گذرگاه‌های مختلف عبور داده و هنر مقام معظم رهبری نیز همین بود که کشور را با همین قدرت نرم و پا به رکابی مردم در صحنه در ۳۵ سال اخیر و پس از رحلت امام خمینی (ره)، از تلاطمات سیاسی و نظامی جهان و منطقه به سلامت عبور داد.

وی با بیان اینکه امروز به واسطه همین قدرت نرم است که سایه جنگ و تهدیدها از ایران اسلامی دور شده است، تصریح کرد: همین قدرت نرم درصحنه، برای کشورهای مسلمان و برخی کشورهای منطقه و ملت‌هایشان الگو شده است.

فرمانده سپاه اصفهان با یادآوری اینکه همین چند سال قبل بود که همه امکانات به از تجهیزات غربی تا دلارهای عربی به سوریه سرازیر شد، افزود: آنجا هم مشاده کردیم که وقتی مردم به میدان آمدند جنگ نیابتی در این کشور رقم نخورد و در نهایت جمع جنایتکاران و دشمنان اسلام، شکست سختی را متحمل شدند.

وی تاکید کرد: هنر انقلاب و نظام اسلامی این بوده که با اتکا به همین مردم به رشد و بالندگی رسیده است؛ مثال این مورد دوران سخت شیوع کرونا بود که برخی با تولید ماسک خانگی جهاد کردند یا یک طلبه دانشجوی بسیجی به کمک کادر درمان آمد و ۱۵۰۰ فوتی کرونا را در جایی که زن و فرزند و خواهر و برادر از فوتی کرونایی فرار می‌کردند می‌ایستاد و نقش آفرینی می‌کرد.

فدا خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی کشور هم به اینچنین روحیاتی نیاز داریم. با وجود اینکه مشکلات، گرانی، نابسامانی بازار و نارسایی‌های مختلف مدیریتی وجود دارد، اما امروز وقت توجه به مسائل شخصی و فرعی نیست و اولویت نظام مقدس اسلامی است.

وی ادامه داد: همه ما سوار بر اتوبوس یا کشتی هستیم که در آن ممکن است فردی بیمار یا مشکل دار باشد، اما راهبر و ناخدا ایرادی ندارند. انقلاب و نظام و جمهوری اسلامی به خودی خود مشکل و نقصی ندارد و هر آنچه مشکلات است از ما و از مسئولانی است که به درستی تدبیر نمی‌کنند و به فرمایشات امامین انقلاب و دستورات دینی و قرآنی عمل نکرده‌اند.

تاکید همیشگی رهبر انقلاب بر نقش آفرینی مردم

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان، تصریح کرد: در این سال‌ها برخی توسعه سیاسی را مبنا قرار دادند اما رهبری گفتند معیشت و اقتصاد، برخی توسعه اقتصادی و سازندگی را مبنا و اولویت قرار دادند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم؛ برخی هم مسئله عدالت بدون نقش آفرینی مردم در صحنه را مطرح کردند که باز هم رهبری معظم گفتند مردم؛ امروز هم معظم له بر مردم سالاری و مردم مداری تاکید دارند.

وی به سخنرانی‌های اخیر ایشان در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باز هم شاهدیم که بر نقش و تأثیر رأی مردم در آینده کشور و ضمانت اقتدار، امنیت، اتحاد ملی، وحدت و انسجام و رقم زدن شرایطی ماننده ۲۲ بهمن تأثیر دارد تاکید دارند.

سردار فدا به طرح این سوال که آیا با نیامدن و رأی ندادن مسائل اقتصادی حل می‌شود، اظهار کرد: باید دید که با رأی ندادن حرف چه کسی را گوش می‌کنیم. رهبر انقلاب می‌فرمایند بنگرید که توپخانه دشمن کجا را هدف گرفته و می‌کوبد پس هر جایی که دشمن روی آن تمرکز کرد ما باید عکس آن عمل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر رأی دادن مهم نیست چرا دشمن و رسانه‌هایش این همه روی مسئله «رأی ندهید» تمرکز کرده و بر آن تاکید دارند؟ هدف آنها یاس آفرینی و کاهش مشارکت مردم است و در این مسیر به دنبال اعتبار زدایی از مسئولان و دستاورهای نظام اسلامی هستند.

فرمانده سپاه اصفهان با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز سه ماهواره ایرانی به فضا، افزود: این توفیقات را ندیدن و برعکس گفتن اینکه انقلاب کاری نکرده است، هدف بوق‌های تبلیغاتی بیگانه برای ناامیدی مردم است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها گفتند ۱۲ تریلیون دلار در منطقه ما خرج کرده‌اند و چیزی نصیبشان نشده است اما آنکه عزت و اقتدار پیدا کرده جمهوری اسلامی است و طرفی که کوبیده شده و شکست خورده است آمریکا، مزدوران و همراهان او بودند.

سردار فدا با اشاره به اینکه هر چند رشد و ترقی زیادی در بخش‌های مختلف داشته‌ایم، ادامه داد: در این میان عقب ماندگی‌هایی هم داریم و باید با تلاش به نقطه ایده آل و مطلوب برسیم.

وی افزود: قبل از انقلاب فروش نفت ایران شش میلیون بشکه بود در حالی که شش میلیون جمعیت داشتیم اما امروز با دو برابر و نیم جمعیت نسبت به آن زمان و یک چهارم تولید آن زمان، کشور اداره می‌شود؛ همین نشانگر توفیقات و دستاوردهایی است که دشمن نمی‌خواهد مردم از آنها آگاه باشند.

فرمانده سپاه اصفهان با بیان خاطراتی از حسین فردوست در زمان پلهوی اظهار کرد: وقتی رضاخان در جنگ جهانی به آلمان‌ها گرایش پیدا کرد انگلیسی‌ها او را از سلطنت خلع کردند و پادشاه مملکت حاضر نشد ۱۰ دقیقه مقاومت کند و چند سرباز انگلیسی کت بسته او را به بندرعباس می‌برند.

وی گفت: محمدرضا دوست و همراهش حسین فردوست را به سفارت انگلستان می‌فرستد تا بگوید محمدرضا می‌خواهد جانشین پدرش شود. سفارت انگلستان ۱۰ شرط و خواسته دارد و محمدرضا قبول می‌کند. وقتی فردوست به سفارت انگلستان بر می‌گردد انگلیس خبیث پنج شرط دیگر به می‌افزاید که محمدرضا آنها را هم پذیرفته و حتی خطاب به فردوست گفته که اگر باز هم شرطی داشتند نیاز به امضای من نیست و خودت تام الاختیار بپذیر.

سردار فدا اظهار کرد: نتیجه این اقدامات این شد که ایران مجری بی چون و چرای دستورات بریتانیا باشد و مجوز استخراج نفت ایران را به آنها بدهد؛ انگلستان هم سود ۴۰ درصدی از کنسرسیوم نفتی ایران و انگلیس بگیرد و ایران با خفت و خواری و ذلت، غارت کند.

وی تاکید کرد: امروز بزرگی و عظمت ایران، شرایطی را رقم زده که کسی نمی‌تواند ایران را تهدید کند و ایران اسلامی مقتدر، در منطقه الگو شده است.

فرمانده سپاه استان اصفهان با بیان اینکه این امام ۰ ره) بود که مسئله فلسطین را زنده کرد و در صدر مسائل قرار داد، ادامه داد: حتی برخی از مبارزان فلسطینی نتوانستند دوام بیاورند و آبروی کشورشان را در پیمان کمپ دیوید به معامله گذاشتند تا جایی که شرایطی را رقم زدند که حکومت خودمختار گرفتند و امروز هم کار به جایی رسیده که اسرائیل می‌گوید اگر اسرائیل پیروز و حماس نابود شد، اداره غزه را به دولت خودمختار می‌سپاریم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز به حدی از بالندگی و تعالی رسیده که هر کجا که حرکت و قیام ضد آمریکایی و صهیونیست‌ها باشد حامی و پشتیبان آنها و در کنارشان است.

سردار فدا خاطر نشان کرد: روزی ۶۰ هزار مستشار خارجی در کشورمان ساکن بودند و حتی شاگرد اول‌های دوره خلبانی کشور بعد از اتمام تحصیل باید زیر دستشان کار می‌کردند که بخشی از آنها در خانه اصفهان ملک شهر و شاهین شهر سکونت داشتند، اما اجازه نداشتند بدون اجازه مستشاران، هواپیما را روشن یا تعمیر کنند.

وی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها از جمله علم و فناوری، نانو، پزشکی، مهندسی و صنایع نظامی و موشکی جز ۱۰ کشور اول جهان است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان از رسانه‌ها خواست دستاوردها را ببینند و خوب به مردم منتقل کنند. امروز فضای مجازی جامعه را چنان مشوش و دگرگون جلوه می‌دهد که برخی در حوادثی مانند سال گذشته در فراخوان‌های ضد انقلاب شرکت کردند و فریبهمان فضا را خوردند.

دست مردم در انتخاب باز است

وی با اشاره به اینکه حدود یکهزار داوطلب در استان اصفهان تأیید صلاحیت شده اند، افزود: مردم دستشان برای انتخاب باز و فضا برای مشارکت فعالانه و مردمی، فراهم است هر چند بواسطه برخی چالش‌ها و کاستی‌ها مانند نابسامانی بازار، گرانی و امثالهم دشمن به دنبال نشستن روی زخم‌ها است تا شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که به اعتقاد خودش آتشی را که زیر خاکستر است،؛ دوباره شعله ور کند اما حضور مردم دهانشان را می‌بندند و اقتدار ما را مضاعف می‌کند.

سردار فدا اشاره این هم به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان داشتن و گفت: این عرصه نیز مهم است؛ اگر دیروز برخی دنبال شورای رهبری بودند و از این ایده دفاع هم کردند اما پس از ۳۵ سال دیدیدم که رهبری که سکاندار کشتی انقلاب است جا پای امام راحل گذاشته و مسیر و خط و راه امام و دین را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه دشمنان همه توفیقات نظام اسلامی را اعتبارزدایی می‌کنند و کارامدی دولت و نظام را زیر سوال می‌برند، اظهار کرد: مجاهدان در یمن، لبنان، غزه و عراق و سوریه انقلاب ما را الگو قرار داده اند و امام بود که مسئله فلسطین را زنده کرد و همین فلسطینی‌ها با تمسک به اسلام ناب و الگوگیری از مردم مقاوم ما در این نبرد چندجانبه نقش آفرینی کردند و جلوی همه مستکبران ایستاده اند.

این فرمانده ارشد نظامی اصفهان افزود: امروز همه اهالی غزه در صحنه ایستاده اند و اعتقاد دارند، حماس و غزه یکی هستند چون می‌دانند تسلیم و عقب نشینی مساوی را ذلت، آوارگی و قبول حقارت و بدبختی است پس مقاوم و راسخ ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد: ساکنان شجاع غزه فداییان راه مبارزه با اسرائیل خونخوار هستند چرا که الگویشان شهدای ما بوده است،؛ آنها در کنار یمنی‌ها این ضربه غیرقابل جبران را با مدیریت و طراحی و اجرا بومی خودشان پیش بردند بوده و امروز حرکت یمن هم بومی و متکی به خودشان است بنابراین همه اینها ظرفیت‌هایی است که انقلاب در دل منطقه ایجاد کرده و گسترش داده است.

فدا با اشاره به اینکه دشمن بواسطه شکست‌های مختلف و سخت، به دنبال کاهش مشارکت ما در انتخابات اسفندماه است، ادامه داد: مقاومت فلسطین می‌گوید ایران اسلامی رکن جهان اسلام است و عمود آن است پس وقتی ما امید آزادگان و ستمدیدگان هستیم مشارکت و حضور ما در انتخابات و رأی دادن باید بیش از هر دوره‌ای پرشور و حداکثری باشد.

کد خبر 727655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.