جشن اصفهانی‌ها به شکرانه ۴۵ سالگی انقلاب

خیابان‌های اطراف میدان امام خمینی(ره) مملو از جمعیتی است که برای شرکت در جشن پیروزی انقلاب راهی میدان تاریخی نصف‌جهان می‌شوند تا در کنار هم فجر ۴۵ را جشن بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز، بیست و دوم بهمن ۱۴۰۲، انقلاب اسلامی چهل و پنج ساله شد و مردم اصفهان همانند مردم دیگر نقاط کشور برای حضور در جشن مردمی انقلاب از حدود ساعت ۹ صبح از طریق خیابان‌های اطراف حرکت خود را به سمت میدان امام آغاز کردند.

آنچه امسال در میدان امام حسین (ع) جلب توجه می‌کند ابتکار قرار دادن ماکتی از سامانه موشکی زمین به زمین قدر H با برد ۱۶۵۰ کیلومتر است.

پسران و دختران جوان به نوبت با ماکت موشکی که در میانه میدان امام حسین (ع) نصب شده عکس می‌گیرند؛ احساس عزت و غرور در نگاه تک‌تک‌شان موج می‌زند، جای شهید طهرانی‌مقدم در این جشن ۴۵ سالگی خالی…

ابتدای خیابان خیابان سپه جمعی از پسران نوجوان گروه سرود رهروان ولایت برای اجرای سرودی به مناسبت ۲۲ بهمن آماده می‌شوند.

نسل پنجمی‌های انقلاب اسلامی سرود پیروزی می‌خوانند و پدر و پدربزرگ‌ها با شوق تصاویرشان را ضبط می‌کنند؛ این پسران نوجوان دست‌پرورده همان جوانان مبارز سال ۵۷ هستند که رنگ واقعیت به رؤیای آزادی زدند.

یکی از نکات جالب توجه در مراسم امروز اصفهان برپایی غرفه‌های متعدد در حاشیه میدان بود. یکی از این غرفه‌ها مربوط به نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای ایران بود که به همت پایگاه مقاومت بسیج منطقه هسته‌ای اصفهان برای اولین بار دستاوردهایی از صنعت هسته‌ای را در معرض نمایش گذاشته بود تا با توضیح کارشناسان حاضر در غرفه، مردم را با دستاوردهای بومی این صنعت کلیدی آشنا کند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه که مهمان جشن پیروزی انقلاب مردم اصفهان بود، به همراه استاندار اصفهان بخشی از مسیر راهپیمایی را پیمود و به‌عنوان مهمان ویپزه این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گفته وی، مردم شهید پرور و انقلابی اصفهان و علمای این شهر از ابتدای نهضت امام تا پیروزی انقلاب و پس از انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز در ثمر رسیدن اهداف انقلاب پیشتاز بودند، مردم این شهر امام (ره) در زمان حکومت طاغوت یاری کردند و در استقرار این نظام مدیران شایسته اصفهان کمک شایانی کردند و در زمان جنگ شاهد حضور گسترده مردم اصفهان در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مردم اصفهان شایسته خدمت بدون منت هستند زیرا به نظام و کشور خدمت کردند و ترمز لازم است کارگزاران نظام به این مردم خدمت شایسته ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب دنیا به سمتی می‌رفت که دو قطب غربی و شرقی ایجاد شده بود و هر کشوری که خارج دو قطب جهانی می‌خواست حرکت کند مانع آن می‌شدند، تصریح کرد: این قطب‌ها که بر مبنای اومانیسم بودند راضی به ایجاد کشورهای مستقل و آزاد نمی‌شدند و امکانات دنیا را در سیطره خود ایجاد کرده بودند به صورتی که کشورهای جهان یا به شرق یا به غرب وابسته بودند. زیرا حاضر به تحمل تشکیل کشورهای پیشرفته و خودباوری نبودند.

اژه ای تاکید کرد: امام (ره) به اتکای خدا و اعتماد به مردم و با اتکا به آموزه‌ای غدیر و پیامبر و تکیه بر آموزه‌های قرآن و با تاسی از امام حسین (ع) قیام کرد، این موضوع یک معجزه بود زیرا سیاستمداران دنیا باور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی به هیچ قدرت شرقی و غربی وابسته نیست، زیرا نظام طاغوت به غرب و شرق دنیا وابسته بود اما تکیه بر اسلام ناب، ایمان به خدای رهبری امام (ره)، مردم متدین ایران از حمله عواملی بود که باعث پیروزی انقلاب شد.

وی ادامه داد: روح تازه ای در رگ‌های نهضت‌های آزادی خواه در سراسر دنیا با پیروزی انقلاب اسلامی دمیده شد و بیدار شدند، نظام استکبار سعی کرد با ایجاد ممانعت از صادر شدن پیام انقلاب ایران به سایر کشورها جلوگیری کند بر همین اساس جنگ تمام عیار با کمک آمریکا و انگلیس توسط صدام و رژیم بعث به ایران تحمیل کردند و تصور داشتند می‌توانند ایران را در چند روز شکست دهند، در کنار جنگ تحمیلی جریان‌های مارکسیستی و چپ، چریک فدایی، احزاب کمونیستی، جریان نفاق، سلطنت طلب‌ها در داخل سعی داشتند مسیر را برای صدام هموار کنند، اما آن چیزی که باعث شد ۴۵ سال هیچکدام از این جنایت‌ها به ثمر نرسد حضور مردم ایران در همه صحنه‌ها بود.

اژه ای تاکید کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اما مردم برای دفاع از اسلام کشور خود در همه صحنه‌ها حضور داشتند، در طول این ۴۵ سال برا ی دفاع از اسلام در همه این صحنه‌ها حضور داشتند.

گروه سرود یاوران ولایت به مناسبت نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس و مجلس خبرگان سرودی با مضمون تشویق به حضور در انتخابات اجرا کردند.

غرفه «خیمه ایران جوان» وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و غرفه «مرکز تخصصی ازدواج و خانواده هم‌ره» از دیگر غرفه‌های حاضر در مراسم بودند که در زمینه مشاوره ازدواج و تشویق به فرزندآوری فعالیت داشتند.

مسئول غرفه مرکز تخصصی ازدواج و خانواده هم‌ره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ما به دنبال این هستیم تا با مشاوره به جوانان به آنها برای انتخاب بهتر همسر کمک کنیم.
چند قدم جلوتر غرفه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان قرار دارد که در ابتکاری جالب بنر سفیدی با این سوال قرار داده «نتیجه‌ی بی قانونی در پوشش و روابط زن و مرد در جامعه چیست؟» و مردم با استفاده از ماژیک نظرات خود را در این قسمت نوشته‌اند.
چند دختر و پسر جوان کنار بنر ایستاده و مشغول خواندن پوسترهای مرتبط با قوانین پوشش در کشورهای غربی هستند.

با پخش اذان در فضای میدان امام مردمی که از صبح برای شرکت در راهپیمایی حضور پیدا کرده بودند برای اقامه نماز جماعت آماده شدند.

کد خبر 727335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.