پایان پروژه سبزه‌میدان بستگی به تعیین تکلیف معبر زینبیه دارد

شهردار زنجان گفت: نزدیک به هشت ماه است که منتظر تعیین تکلیف این معبر هستیم از یک طرف یکپارچگی به نفع پروژه سبزه‌میدان است و از طرف دیگر مسائل ترافیکی به وجود می‌آورد که اگر این معبر تعیین تکلیف شود، فاز شمالی سبزه‌میدان، طی چند ماه به پایان می‌رسد.

‌علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پروژه سبزه‌میدان یک پروژه تاریخی است که ساخت آن طی چند سال گذشته پس از وقفه ۳۰ ساله آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه فاز جنوبی سبزه‌میدان متفاوت از فاز شمالی آن است، افزود: کل پروژه سبزه‌میدان زنجان در یک محدوده ۶.۶ هکتاری اجرا شده و برای ۳۷۰۰ متر مربع در این محدوده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه فاز جنوبی سبزه‌میدان شامل ۶۴ غرفه است که به مبحث گردشگری و صنایع دستی اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: اسناد مربوط به مزایده این غرفه‌ها انجام شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه در فضای میدانی این فاز هم یک محل تفرجگاهی برای حضور خانواده‌ها ایجاد شده است، گفت: البته این بخش از سبزه‌میدان؛ آوردگاهی برای اجرای برنامه‌های همگانی است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز شمالی این پروژه در حال ساخت است، افزود: در فاز شمالی پروژه با یک مشکل مواجه هستیم، آن هم تعیین تکلیف نشدن معبر زینبیه است.

وی تصریح کرد: این معبر از وسط پروژه می‌گذرد و طبق طرح این پروژه، معبر زینبیه باید مسدود شود و ترافیک این محل به دور سبزه‌میدان هدایت می‌شود.

فیروزفر افزود: نزدیک به هشت ماه است که منتظر تعیین تکلیف این معبر هستیم، از یک طرف یکپارچگی به نفع پروژه سبزه‌میدان است و از طرف دیگر مسائل ترافیکی به وجود می‌آورد که اگر این معبر تعیین تکلیف شود فاز شمالی سبزه‌میدان، طی چند ماه به پایان می‌رسد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه فاز جنوبی سبزه‌میدان به مراحل خوبی رسیده و پروژه تالار شهر به قسمت‌های نازک‌کاری رسیده است، گفت: در داخل این پروژه اماکن فرهنگی نیز پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در بخش شمالی پروژه سبزه‌میدان نیز به عنوان تالار شهر با ابعاد هفت هزار متر مربع در دست ساخت است که کاربری فرهنگی دارد.

کد خبر 726853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.